TVP1 i Polsat liderami tygodnia. PŚ w skokach przed „M jak miłość”
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły PŚ w skokach narciarskich, „M jak miłość” i „Teleexpress”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat, który wyprzedził TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 25 do 31 stycznia - najwięcej widzów zgromadził konkurs PŚ w skokach narciarskich, który odbył się w niedzielę w Willingen (drugie miejsce w nim zajął Piotr Żyła). Relację w TVP1 oglądało średnio 4,68 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,70 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,4 mln widzów). Łącznie konkurs miał 6,08 mln osób.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugi był wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”, który w TVP2 miał 4,20 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,70 proc.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był pokazany pomiędzy pierwszą a drugą serią konkursu skoków kilkuminutowy „Teleexpress” Jedynki, który 30 stycznia na antenie stacji obejrzało 3,27 mln widzów (26,75 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,13 mln widzów (emisja 25 stycznia; 4. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 6 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 2,90 mln oglądających (niedzielne wydanie).
Czołową piątkę w ogólnym zestawieniu uzupełnia reality-show „Sanatorium miłości”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,13 mln widzów, co przełożyło się na 22,02 proc. udziału.
„M jak miłość” na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który w TVP2 miał 1,43 mln osób, co dało stacji 26,98 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął konkurs PŚ w Willingen (1,27 mln widzów w TVP1; 27,78 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (1,21 mln w TVN; 25,54 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,21 pkt. proc. do 10,54 proc.
Druga była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,62 proc. (wzrost o 0,18 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,36 proc. (do góry o 0,10 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 6,82 proc. (w dół o 0,28 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 34,13 proc. do 34,34 proc.
Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,20 pkt. proc. do 5,27 proc. Siódmą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 3,68 proc. udziału; - 0,06 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych z 11. na 10. miejsce awansował Polsat News (1,99 proc.; do góry o 0,10 pkt. proc.).
Polsat wyprzedził TVN w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,18 pkt. proc. do 9,60 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9 proc. (w dół o 0,67 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,09 pkt. proc. do 6,32 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,33 pkt. proc. do 6,21 proc.).
Polsat liderem w 16-59
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (9,48 proc.; do góry o 0,14 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami tygodnia. PŚ w skokach przed „M jak miłość”
Grupa komercyjna 16-49 jest tylko po to, żeby mieli podkładkę do pokazywania przegranych TVP. W 16-59 już połowa pozycji to TVP, a w grupie powiedzmy 16-69 pewnie jeszcze więcej.