TVP1 i TVN liderami tygodnia. Eurowizja Junior 2020 hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: finał Eurowizji Junior 2020, serial „M jak miłość” i reality-show „Rolnik szuka żony”. Wśród stacji liderem w 4+ była TVP1, a w 16-49 - TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 23 do 29 listopada - najwięcej widzów zgromadził pokazany w niedzielę po południu finał 18. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. W TVP1 transmisja miała średnio 4,47 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Eurowizja Junior 2020 nadawana była również w TVP ABC i TVP Polonia, gdzie zgromadziła dodatkowo odpowiednio 341 tys. i 161 tys. osób.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugiej pozycji uplasował się wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”, który śledziło średnio 4,10 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,79 proc.
Podium uzupełnia reality-show „Rolnik szuka żony”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,74 mln widzów, co przełożyło się na 24,87 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 29 listopada na antenie tej stacji obejrzało 3,52 mln widzów (21,79 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugi pod względem oglądalności wśród dzienników był „Teleexpress” TVP1, który zgromadził 3,09 mln widzów (emisja 28 listopada; 6. pozycja). Do zestawienia top 20 na 7 pozycji uplasowały się „Wiadomości” TVP1 z 3,03 mln oglądających (niedzielne wydanie).
Czołową piątkę w ogólnym rankingu uzupełnia indywidualny konkurs PŚ w skokach narciarskich, który odbył się w sobotę na skoczni Ruka. W TVP1 miał średnio 3,12 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 25,46 proc.
„M jak miłość” na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który miał 1,41 mln osób, co dało TVP2 26,75 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik „Fakty” (1,31 mln widzów w TVP1; 21,79 proc. udziału), a podium uzupełnia finał Eurowizji Junior 2020 (1,29 mln w TVP1; 23,51 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,55 pkt. proc. do 10,92 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,09 proc. (wzrost o 0,27 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,82 proc. (do góry o 0,03 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział zwiększył się o 0,04 pkt. proc. do 7,54 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,48 proc. do 34,37 proc.
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,48 pkt. proc. do 5,65 proc. Oczko niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4 proc. udziału; - 0,08 pkt. proc.).
Wśród czołowych stacji informacyjnych 10. miejsce zajął Polsat News (2,05 proc.; - 0,19 pkt. proc.). Kanały newsowe w zeszłym tygodniu m.in. nadal obszernie relacjonowały aktualną sytuację związaną z COVID-19.
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,06 pkt. proc. do 9,72 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,04 proc. (do góry o 0,18 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Jedynka (+ 0,36 pkt. proc. do 6,57 proc.), a oczko niżej znalazła się Dwójka (+ 0,45 pkt. proc. do 6,51 proc.).
Na piątym miejscu umocniła się Siódemka. Stacja miała 5,21 proc. udziału, po spadku o 0,26 pkt. proc.
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (8,96 proc.; do góry o 0,02 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami tygodnia. Eurowizja Junior 2020 hitem