Polsat nowym liderem. Seriale TVP2 i „Sanatorium miłości” hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz „Sanatorium miłości”. Wśród stacji w 4+ nowym liderem został Polsat, który wyprzedził TVP1 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 21 do 27 stycznia 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,60 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 23 stycznia miał 3,86 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,17 proc.
Podium uzupełnia drugi odcinek nowego reality-show TVP1 „Sanatorium miłości”. Audycja ta w TVP1 zgromadziła 3,73 mln osób (24,20 proc. udziału).
„Fakty” TVN liderem
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 21 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 3,56 mln widzów (23,85 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników był „Teleexpress” Jedynki, który zgromadził 3,67 mln widzów (emisja też 21 stycznia; 12. pozycja).
Do zestawienia top 20 na 14 pozycji uplasowały się jeszcze „Wydarzenia” Polsatu z 2,63 mln oglądających (ten sam dzień) oraz „Wiadomości” Jedynki z 2,54 mln oglądających (również poniedziałkowe wydanie; 17 lokata).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,76 mln osób, co dało TVP2 29,45 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,29 mln widzów; 22,98 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,18 mln widzów; 20,21 proc. udziału).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Polsat liderem, tracą stacje informacyjne
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,74 pkt. proc. do 10,30 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,59 proc. (w dół o 0,98 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,75 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,65 pkt. proc.
Z trzeciej na czwartą pozycję spadł TVN (stacja ta miała jednak wzrost wynoszący 0,27 pkt. proc. do 8,72 proc. udziału).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 36,68 proc. do 37,36 proc.
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zwiększył się o 0,52 pkt. proc. do 11,63 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 11,15 proc. (+ 0,26 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,60 pkt. proc. do 7,51 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 1,66 pkt. proc. do 5,52 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (do góry o 0,74 pkt. proc. do 11,57 proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem. Seriale TVP2 i „Sanatorium miłości” hitami tygodnia
Bez Info.