TVP1 liderem, udany tydzień Polsatu i TVN24. Mecz Szwecja-Polska hitem
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadził mecze reprezentacji Polski na Euro 2020 ze Szwecją, studio w przerwie tego spotkania oraz „Wiadomości”. Liderem oglądalności wśród stacji zarówno w 4+ jak i 16-49 była Jedynka, duże wzrosty zanotowały Polsat i TVN24- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 21 do 27 czerwca - najwięcej widzów zgromadził środowy mecz Euro 2020 Szwecja-Polska, który w TVP1 oglądało 7,87 mln widzów, co przełożyło się na 61,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zakończony przegraną naszej reprezentacji mecz był relacjonowany również w TVP Sport (383 tys. widzów) oraz TVP 4K (167 tys.). Łącznie na trzech antenach oglądało go 8,42 mln osób.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajęła relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową powyższego spotkania. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,90 mln widzów (SHR% na poziomie 53,28 proc.).
„Wiadomości” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 23 czerwca (tuż po meczu Szwecja-Polska) na antenie stacji o godz. 20.00 obejrzało 3,83 mln widzów (30,37 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,20 mln widzów (emisja 22 czerwca; 7. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 19 pozycji uplasował się „Teleexpress” TVP1 z 1,66 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był mecz Szwecja-Polska, który w TVP1 miał 3,21 mln osób, co dało stacji 67,53 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęło studio sportowe w trakcie meczu (2,92 mln widzów w TVP1; 62,21 proc. udziału), a podium uzupełniają „Wiadomości” (1,43 mln w TVP1; 31,74 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem, udany tydzień Polsatu i TVN24
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,89 pkt. proc. do 12,79 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,58 proc. (wzrost o 1,25 pkt. proc.).
Z czwartej na trzecią lokatę awansował TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 6,28 proc. (w dół o 0,37 pkt. proc.).
Czwarta była TVP2, której udział wyniósł 6,26 proc. (- 0,92 pkt. proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,84 proc. do 33,91 proc.
Piąty był TVN24, którego udział wzrósł o 0,50 pkt. proc. do 4,82 proc. Szóstą lokatę zajęło TVP Info (stacja miała 3,59 proc. udziału; - 0,07 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 12. miejsce zajął Polsat News (1,86 proc.; do góry o 0,15 pkt. proc.).
TVP1 na czele również w 16-49, Polsat wyprzedził TVN
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem też była TVP1. Udział stacji zmniejszył się o 1,93 pkt. proc. do 10,86 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,97 proc. (+ 1,39 pkt. proc.). Stacja przed tygodniem była trzecia.
Podium uzupełnia TVN, który spadł z miejsca drugiego (- 0,65 pkt. proc. do 7,62 proc.). Czwarta była Dwójka (- 0,63 pkt. proc. do 5,46 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwsza również była TVP1 (11,12 proc.; w dół o 1,74 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, udany tydzień Polsatu i TVN24. Mecz Szwecja-Polska hitem