TVP1 i Polsat liderami. „Teleexpress”, „M jak miłość” i skoki hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „Teleexpress”, serial „M jak miłość” oraz PŚ w skokach narciarskich. Wśród stacji liderem oglądalności w 4+ była TVP1, a w 16-49 z drugiego na pierwsze miejsce awansował Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 20 do 26 stycznia - najwięcej widzów zgromadziło niedzielne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress”. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich, miała średnio 5,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Śledziło go średnio 4,66 mln osób, co dało Dwójce 31,02 proc. udziału.
Podium uzupełnia konkurs PŚ w skokach narciarskich 2019/2020, który odbył się w niedzielę w Zakopanem (zawody wygrał Kamil Stoch, a na podium znalazł się jeszcze Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 4,49 mln osób, co dało stacji 31,67 proc. udziału. Konkurs transmitowany był również w Eurosporcie (widownia na poziomie 970 tys. widzów). Łącznie zawody obejrzało 5,46 mln osób.
Czwarte było reality-show „Sanatorium miłości”. Kolejny odcinek nowej serii śledziło średnio 3,39 mln widzów, co przełożyło się na 22,78 proc. udziału.
Czołową piątkę uzupełniają „Fakty” TVN, czyli drugi pod względem oglądalności dziennik. Serwis zgromadził 3,24 mln widzów (emisja 26 stycznia; 5. pozycja). Do zestawienia top 20 na 9 pozycji uplasowały się „Wiadomości” Jedynki z 2,77 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2,57 mln oglądających (niedziela; 11. pozycja).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był „Teleexpress”, który miał 1,79 mln osób, co dało TVP1 33,35 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik serial „M jak miłość” (1,59 mln widzów; 29,17 proc. udziału), a podium uzupełnia PŚ w skokach (1,56 mln; 28,88 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Liderem TVP1
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,46 pkt. proc. do 10,86 proc.
Druga była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,93 proc. (do góry o 0,15 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,46 proc. (spadek o 0,20 pkt. proc.).
Czwarty był TVN (stacja ta miała 7,46 proc. udziału; w dół o 0,16 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 35,46 proc. do 35,71 proc.
gRUPA
Grupa komercyjna dla Polsatu
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,08 pkt. proc. do 10,05 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 9,64 proc. (w dół o 0,63 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,48 pkt. proc. do 8,43 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,95 pkt. proc. do 7,32 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,07 pkt. proc. do 9,85 proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami. „Teleexpress”, „M jak miłość” i skoki hitami tygodnia
Dwa razy w tabelce 1z10 ze świetnymi wynikami podobnie jak Koło fortuny czy Familiada.
Lepsza Połowa nawet się załapała do komercyjnej.