TVP1 liderem, TVN24 wyprzedziło TVP2. Debata prezydencka i „Wiadomości” hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: debata prezydencka, „Wiadomości” oraz „Fakty”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, a TVN24 wyprzedziło TVP2. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 15 do 21 czerwca - najwięcej widzów zgromadziła środowa debata prezydencka. Transmisję w TVP1 oglądało średnio 3,64 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Relację z wydarzenia można było śledzić w TVP1, TVP Info, TVP Polonia, a także w TV Republika. Łączna widownia we wszystkich stacjach wyniosła 5,44 mln osób https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/debata-wyborcza-maj-2020-wyniki-ogladalnosci-najwiecej-w-tvp1
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 21 czerwca na antenie stacji obejrzało 2,50 mln widzów (18,89 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były Fakty” TVN, które zgromadziły 2,36 mln widzów (emisja 21 czerwca; 3. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,71 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,59 mln oglądających (emisja 18 czerwca; 18. lokata).
Na czwartym miejscu w ogólnym rankingu uplasował się serial „Cena wolności”. Produkcja we wtorkowy wieczór w TVP1 miała średnio 2,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 16,81 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też była debata, która miała 1,06 mln osób, co dało TVP1 21,20 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął magazyn „Uwaga! Koronawirus” (961 tys. widzów; 21,24 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (915 tys.; 21,13 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,11 pkt. proc. do 9,94 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 7,95 proc. (wzrost o 0,44 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,67 proc. (do góry o 0,63 pkt. proc.).
TVN24 wyprzedziło TVP2
Z piątego na czwarte miejsce awansował kanał TVN24, którego udział zwiększył się o 0,26 pkt. proc. do 5,97 proc. Na piątą lokatę spadła TVP2 (stacja miała 5,81 proc. udziału; + 0,02 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 30,17 proc. do 31,37 proc.
Szóste było TVP Info (5,25 proc. udziału; + 0,47 pkt. proc.). Dwunaste miejsce należało do Polsat News (1,88 proc.; - 0,06 pkt. proc.).
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 1,04 pkt. proc. do 9,92 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 8,84 proc. (do góry o 0,03 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Jedynka (+ 0,34 pkt. proc. do 5,73 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (+ 0,10 pkt. proc. do 4,99 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (9,23 proc.; do góry o 1,08 pkt. proc.), który wyprzedził Polsat (9,06 proc.; do góry o 0,38 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, TVN24 wyprzedziło TVP2. Debata prezydencka i „Wiadomości” hitami tygodnia