Polsat nowym liderem oglądalności. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, „Rolnik szuka żony” oraz kulisy „Ludzie i bogowie”. Nowym liderem oglądalności wśród stacji w 4+ został Polsat, który wyprzedził Jedynkę. Stacja ta na pierwsze miejsce awansowała również w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 14 do 20 września - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 3,58 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 26,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugiej pozycji uplasował się reality-show „Rolnik szuka żony”. Drugi odcinek nowej serii śledziło średnio 3,43 mln widzów, co przełożyło się na 25,37 proc. udziału.
Podium uzupełniają kulisy nowego serialu „Ludzie i bogowie”, które zostały nadane w niedzielny wieczór w TVP1. Śledziło je średnio 2,54 mln widzów, co przełożyło się na 17,43 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Wiadomości” Jedynki, które 20 września na antenie stacji obejrzało 2,53 mln widzów (18,13 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,48 mln widzów (emisja 18 września; 5. pozycja w ogólnym rankingu). Do zestawienia top 20 na 10 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,95 mln oglądających (niedzielne wydanie) oraz „Teleexpress” Jedynki z 1,74 mln oglądających (emisja 17 września; 19. lokata).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,16 mln osób, co dało TVP2 23,80 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony” (1,08 mln widzów w TVP1; 21,76 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (970 tys. w TVN; 21,97 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Polsat wyprzedził TVP1 w 4+
Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zwiększył się o 0,23 pkt. proc. do 9,11 proc. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie wyniósł 9,05 proc. (spadek o 0,29 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która wyprzedziła TVN. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,70 proc. (do góry o 0,22 pkt. proc.).
Na czwartą lokatę spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 0,02 pkt. proc. do 7,62 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 33,34 proc. do 33,48 proc.
Piąty był kanał TVN24, którego udział wzrósł o 0,88 pkt. proc. do 5,30 proc. Dwa oczka niżej znalazło się TVP Info (stacja miała 4,06 proc. udziału; + 0,04 pkt. proc.), które awansowało z ósmej lokaty.
Wśród czołowych stacji informacyjnych 12. miejsce zajął Polsat News (1,85 proc.; + 0,03 pkt. proc.).
Polsat wyprzedził TVN w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat, który wyprzedził TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,43 pkt. proc. do 10,38 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie 10,08 proc. (do góry o 0,13 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,33 pkt. proc. do 6,17 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia Jedynka (- 0,54 pkt. proc. do 4,93 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (10,13 proc.; do góry o 0,34 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem oglądalności. „M jak miłość” i „Rolnik szuka żony” hitami tygodnia