SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przychody Biedronki w 2019 roku wzrosły o 7,9 proc., do 12,62 mld europejskich

Portugalska firma Jeronimo Martins podała wstępnie, że sieć sklepów Biedronka w Polsce zamknęła 2019 rok przychodami w kwocie 12,62 mld euro. To 7,9 proc. więcej w porównaniu do 2018 roku. Wpływy polskich dyskontów stanowią 67,7 proc. przychodów portugalskiej firmy.

fot. materiały prasowe Biedronki fot. materiały prasowe Biedronki

Jeronimo Martins podało wstępne dane sprzedażowe za 2019 rok. Wynika z nich, że sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2019 roku do 12,62 mld euro. W euro wzrost wynosi  rok do roku 7,9 proc., a w walucie lokalnej  -  8,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL (like for like) zwiększyła się o 5,8 proc.

W czwartym kwartale ub.r. wpływy sprzedażowe sieci Biedronka wyniosły 3,38 mld euro czyli 10,6 proc. więcej w walucie euro i 10,3 proc. w walucie polskiej. Wzrost sprzedaży porównywalnej LFL wyniósł w tym okresie 7,7 proc.

Portugalska spółka poinformowała też, że przychody Biedronki stanowiły w 2019 roku 67,7 proc. ogółu przychodów portugalskiej grupy, które wyniosły w tym okresie 18,64 mld euro (wzrost w skali roku o 7,5 proc.).

3002 Biedronki, 273 drogerie Hebe

Jeronimo Martins podaje, że w ub.r. firma otworzyła w Polsce 128 sklepów pod szyldem Biedronki i na koniec roku sieć miała 3002 placówki.

Z kolei sieć drogerii Hebe zamknęła rok 2019 przychodami w wysokości 259 mln zł – o 24,9 proc. większymi niż rok wcześniej. Wpływy tej marki w IV kwartale ub.r. wzrosły rok do roku o 24, proc., do 79 mln euro.

Należące do JMP drogerie otworzyły w ub.r. 43 nowe placówki, a ich sieć liczy obecnie 273 sklepy.

Jeronimo Martins w wydanym komunikacie zwróciło uwagę, że w 2019 roku było 13 dni handlowych mniej niż rok wcześniej.

O 1/3 więcej na reklamę, rosną też płace

Warto wspomnieć, że na inwestycje Jeronimo Martins przeznaczyła łącznie w ciągu trzech kwartałów br. 405 mln euro, z czego na Biedronkę 55 proc. (221 mln euro). Wydatki inwestycyjne na rozwój sieci w 2019 r. obliczono na 650 mln euro. Wcześniejsze prognozy mówiły o 700-750 mln euro, redukcja wydatków kształtuje się więc na poziomie 50-100 mln euro.

Od początku roku do końca września 2019 r. polska Biedronka zrealizowała 150 kampanii telewizyjnych i wypuściła 140 materiałów promocyjnych. Do najważniejszych akcji z obszaru marketingu i CSR zaliczono "Gang Słodziaków", "Drugie życie ubrań" (realizowana z marką Vanish) i zbiórkę żywności we współpracy z Caritasem.

W okresie od stycznia do listopada 2019 roku Jeronimo Martins Polska wydało łącznie na reklamy Biedronki i Hebe 479,8 mln zł. Było to 31,7 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu 2018 roku.

Od stycznia br. pracownicy tego dyskontera otrzymali podwyżki wynagrodzeń. Ci w sklepach od teraz będą zarabiać miesięcznie o 100-350 zł brutto więcej, a osoby zatrudnione w centrach dystrybucyjnych - o 150-500 zł brutto więcej. Podwyżka dotyczy prawie 57 tys. osób.

Dołącz do dyskusji: Przychody Biedronki w 2019 roku wzrosły o 7,9 proc., do 12,62 mld europejskich

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl