W TV Republika zaraz po wyborach sondaż przedwyborczy. Korzystny dla PiS
Na antenie Telewizji Republika zaraz po zakończeniu ciszy wyborczej pokazano nie wyniki exit pollu realizowanego w trakcie głosowania do europarlamentu, tylko ostatniego sondażu przed ciszą wyborczą. W tym sondażu strata PiS do Koalicji Obywatelskiej jest dużo niższa niż w exit pollu.
Zaraz po zakończeniu ciszy wyborczej Michał Rachoń na antenie Telewizji Republika przedstawił wyniki sondażu, który na zlecenie stacji Pollster przeprowadził 6 i 7 czerwca. Sondaż zrealizowano metodą CAWI na grupie 1083 dorosłych Polaków.
W tym sondażu Koalicja Obywatelska dostała 34 proc., a PiS - 33 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dopiero minutę później Rachoń podał wynik badania exit poll, w którym KO uzyskała 38,2 proc. poparcia, a PiS - 33,9 proc. Potem owe wyniki przedstawiano na antenie na przemian z wynikami sondażu zrealizowanego przez Pollster, przy czym najczęściej na „pasku”, a nie planszy (tak jak sondażu Pollstera) zajmującej cały ekran.
- Już wiemy, z tych wstępnych wyników sondażowych, że różnica pomiędzy Platformą a PiS-em jest naprawdę nieduża - skomentowała reporterka Monika Borkowska sprzed Muzeum Entograficznego, w którym zorganizowano wieczór wyborczy KO.
O tym, że badanie exit poll jest jedynie wstępnym oszacowaniem wyników głosowania, które mogą się od niego różnić, wspominali też na antenie Danuta Holecka, Tomasz Sakiewicz i Katarzyna Gójska.
Na antenie TV Republika nie wspomniano, że badanie exit poll zostało przeprowadzone w dniu wyborów, a nie przed ciszą wyborczą, i na wielokrotnie większej grupie niż sondaże przedwyborcze.
Badanie było realizowane przez Ipsos przed 845 losowo wybranymi lokalami wyborczymi na terenie całej Polski. Ankieterzy posili osoby, które oddały głos, o wypełnienie krótkiej ankiety.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
TV Republika od zmian w Telewizji Polskiej rozpoczętych w drugiej połowie grudnia ub.r. osiąga oglądalność kilkadziesiąt razy wyższą niż wcześniej. W kwietniu br. średnia widownia minutowa stacji wynosiła 160 797 widzów, a udział w rynku oglądalności - 3,04 proc. Rok wcześniej było to odpowiednio 4 901 widzów i 0,09 proc. udziału (dane Nielsen Audience Measurement).
Obecnie TV Republika jest już obecna na kilku lokalnych multipleksach naziemnych: na multipleksie eksperymentalnym BCAST (Gdańsk, Warszawa, Wrocław), MUX-L7 (Lubin, Głogów) i MUX-L2 (Rybnik). Emisja w MUX-L1 (Jelenia Góra), MUX-L3 (Częstochowa, Tomaszów Mazowiecki), MUX-L4 (Wrocław, Świdnica) i MUX-ie testowym TVS (Katowice).
Dołącz do dyskusji: W TV Republika zaraz po wyborach sondaż przedwyborczy. Korzystny dla PiS