SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

WPP z 11 proc. wzrostem przychodów wraca do wyników sprzed pandemii

Holding reklamowy WPP, do którego należą takie agencje jak m.in. VMLY&R, Ogilvy, GroupM, Wavemaker zamknął I półrocze br. przychodami w kwocie 4,9 mld funtów. To 11 proc. więcej niż rok temu i 0,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku, czyli przed wybuchem pandemii.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. sprzedaż netto (czyli przychody pomniejszone o koszty) wzrosła o 11 proc. do 4,9 mld funtów. - Jesteśmy liderem w branży - skomentował dyrektor generalny WPP Mark Read. Dla porównania Interpublic zwiększył wpływy o 10,6 proc., Omnicom - o 10 proc., Publicis Groupe - o 9,7 proc., a Havas Vivendi - o 7,3 proc. w tym samym okresie.

W ujęciu dwuletnim WPP wyprzedził o 0,5 proc. swoje wyniki sprzed pandemii, czyli te osiągnięte w 2019 r.

Szybsze tempo wzrostu niż zakładano

Mark Read spodziewa się wzrostu przychodów w całym 2021 roku od 9 proc. do 10 proc. To oznaczałoby, że spółka odrobi wszystkie straty z 2020 roku w ciągu jednego roku – a nie jak planowano do 2022 roku.

Szef WPP  powiedział, że odbicie w przychodach pokazało, że istnieją „strukturalne czynniki wzrostu”, w tym prognozy wzrostu wydatków na reklamy w ciągu najbliższych trzech lat, które wspierają sektor agencji.

- To pokazuje, że klienci reinwestują w marketing, media cyfrowe, e-commerce, w technologie marketingowe, gdy gospodarka się ożywia – dodał Read. - Ale patrząc na to w ujęciu dwuletnim, myślę, że odzwierciedla to więcej niż ożywienie, biorąc pod uwagę, że przekroczyliśmy poziomy z 2019 roku o rok przed naszymi oczekiwaniami.

Mocne premie w tym roku

Niektórzy z 104 tys. pracowników WPP otrzyma większe premie, ponieważ firma przeznaczyła 244 mln funtów na tzw. „pule motywacyjne” w pierwszej połowie roku, co oznacza pięciokrotny wzrost w porównaniu z 48 mln funtów w tym samym okresie ubiegłego roku.

Premie wypłacane są pod koniec roku, ale spodziewane jest, że pula motywacyjna prawdopodobnie wzrośnie o mniejszy odsetek w drugiej połowie 2021 r., ponieważ porównania finansowe z rokiem poprzednim będą mniej znaczące.

John Rogers, dyrektor finansowy, powiedział podczas prezentacji dla inwestorów, że spodziewa się, że łączna pula motywacyjna w 2021 r. wyniesie około 450 mln funtów w porównaniu z 185 mln funtów w 2020 r. i 294 mln funtów w 2019 r.  - Uważamy, że ważne jest nagradzanie naszych współpracowników wysokimi premiami” – powiedział.

Rogers określił pulę premii w wysokości 450 milionów funtów jako „trochę wyższą” niż w typowym roku i powiedział, że byłaby „wyjątkowa, ale nie bezprecedensowa”, dodając, że prawdopodobnie wyniesie ona w przyszłym roku około 300-350 milionów funtów.

„Zachęcanie do dwuletniego wzrostu” w Grupie M

- GroupM naprawdę wyróżnia się – powiedział Mark Read, wskazując na wzrost przychodów tej odpowiedzialnej za obsługę mediową spółki o 28,6 proc. w drugim kwartale i 17 proc. w pierwszym półroczu.

Dwucyfrowy wzrost wpływów sprzedażowych odnotowały też VMLY&R, Wunderman Thompson, Ogilvy i AKQA Group. Główny pion agencji zintegrowanych, obejmujący te kreatywne i mediowe, wzrósł w I półroczu o 10,9 proc., public relations wzrósł o 7,4 proc., a agencje specjalistyczne o 17,1 proc..

W ujęciu regionalnym jeden z najlepszych wyników osiągnęła Wielka Brytania – wzrost o 31,8 proc. w drugim kwartale i 16,9 proc. w pierwszym półroczu.

Ameryka Północna wzrosła o 13,7 proc. w II kwartale i 7,5 proc. w I półroczu; Europa Zachodnia Kontynentalna wzrosła o 27,1 proc. w II kw. i 15 proc. w I półroczu; reszta świata, w tym region Azji i Pacyfiku, wzrosła o 16,1 proc. w II kwartale i 10,5 proc. w I półroczu.

WPP osiągnął zysk przed opodatkowaniem w wysokości 394 milionów funtów za I półrocze w porównaniu do straty 3,2 miliarda funtów w tym samym okresie w 2020 roku. Wtedy dokonano dużego odpisu na historyczne przejęcie Grupy Y&R.

- Jestem zachwycony naszymi wynikami w pierwszych sześciu miesiącach roku, w czasie, gdy COVID nadal zbiera żniwo w wielu krajach. Wskaźnik wzrostu przychodów typu „like-for-like” pomniejszony o koszty refakturowane, wynoszący 19,3 proc. w drugim kwartale, jest naszym najwyższym w historii, ponieważ klienci reinwestują w marketing, zwłaszcza w media cyfrowe, e-commerce i technologie marketingowe. Powróciliśmy do poziomów z 2019 roku w 2021 roku, czy rok wcześniej niż planowaliśmy - podkreśla Mark Read.

Dołącz do dyskusji: WPP z 11 proc. wzrostem przychodów wraca do wyników sprzed pandemii

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Igor
Go Wpp!
0 0
odpowiedź