WPP w pierwszym kwartale ze wzrostem przychodów o 1,8 proc.
Koncern reklamowy WPP, do którego należą agencje Ogilvy, VMLY&R, GroupM, Grey, odnotował w pierwszym kwartale br. wzrost przychodów o 1,8 proc. do 2,897 mld funtów.
Komentując wyniki kwartale Mark Read, CEO WPP podkreślił, że koncern ma za sobą dobry początek roku. Firmie po zeszłorocznych spadkach udało się wrócić na ścieżkę wzrostu we wszystkich liniach biznesowych i na większości kluczowych rynków. Read stwierdził, że to głównie wynik inwestycji w talenty kreatywne oraz silne kompetencje w ecommerce, digitalu i nowych technologiach.
WPP na ścieżce wzrostu
- Mamy już zapewnione kilka ważnych zleceń na 2021 rok, w tym marek Absolut (globalna kreacja), JP Morgan Chase (globalny budżet mediowy), Salesforce (wsparcie technologiczne) i Sam's Club (kreacja w USA). Z przyjemnością odnowiliśmy również naszą cenną współpracę z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych - wymienił Mark Read.
Na koniec pierwszych trzech miesięcy br. WPP odnotował przychód 2,897 mld funtów, co stanowi wzrost o 1,8 proc. Kwartale przychody pomniejszone o koszty przejściowe spadły o 1,4 proc., do 2,334 mld funtów.
Największym rynkiem WPP pozostaje Ameryka Północna, gdzie przychody kwartale wyniosły 1,06 mld funtów, przy wzroście 0,7 proc.. W Europie kontynentalnej WPP (bez Wielkiej Brytanii) osiągnęło przychody na poziomie 612 mln funtów, w Wielkiej Brytanii 434 mln funtów (+3,9 proc.)
W segmencie agencji komunikacji marketingowej przychody globalnie wzrosły o 2,8 proc. (samej GroupM o 5,8 proc.), w Public Relations o 2 proc., w pozostałych agencjach o 7,5 proc.
Kluczowe z punktu widzenia strategii WPP są przejęcia firm z obszaru technologii i ecommerce, handlu elektronicznego, wykupienie australijskiej grupy WPP AUNZ oraz rozwój Choreograph, agencji specjalizującej się w analityce danych.
W skład koncernu WPP wchodzą m.in. agencje komunikacji marketingowej Wunderman Thompson, Ogilvy, VMLY&R, Grey; mediowe GroupM, Mindshare, MediaCom, Wavemaker , Xaxis, badawcza Kantar; zajmująca się PR Hill+Knowlton Strategies.
Dołącz do dyskusji: WPP w pierwszym kwartale ze wzrostem przychodów o 1,8 proc.