SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

WPP korzystał ze wsparcia Cambridge Analytica, by zdobyć obsługę reklamową amerykańskiej armii

Firma Cambridge Analytica, która nielegalnie wykorzystała dane 50 mln użytkowników Facebooka m.in. przy kampanii wyborczej Donalda Trumpa, blisko współpracowała z co najmniej jedną agencją reklamową holdingu WPP.

Według ustaleń Ad Age, WPP miało „połączyć siły” z Cambridge Analytica w związku z przetargiem armii amerykańskiej, która jest w trakcie wyboru agencji reklamowej. Obecnie współpracuje z McCann Worldgroup, ale kontrakt wygasa we wrześniu br.

W przetargu WPP konkuruje właśnie z McCann Worldgroup, a także z sieciami Omnicom i Interpublic Group. Ad Age donosi - powołując się na anonimowego rozmówcę znającego sytuację - że WPP „połączyło siły” z Cambridge Analytica, aby przekonać do swojej oferty amerykańską armię rzekomym doświadczeniem firmy w mediach społecznościowych, a ściślej - doświadczeniem dotyczącym danych w social mediach. AdAge nie uzyskał komentarza ani z amerykańskiej armii, ani też z WPP i Cambridge Analytica.

O firmie zrobiło się głośno, po tym jak media doniosły, że nielegalnie wykorzystywała dane 50 mln użytkowników Facebooka m.in. przy kampanii wyborczej Donalda Trumpa. - Po wyborach prezydenckich w USA Cambridge Analytica zwróciła się do agencji i wielu marketerów chwaląc się wygranymi wyborami. Pokazywała, jak to zrobiła - mówił rozmówca dziennikarzowi Ad Age.

Częścią oferty tej firmy jest m.in. jej doświadczenie w profilowaniu „psychograficznym”, którym zainteresowani są marketerzy. Oznacza to, że jej narzędzia pozwalają budować modele konsumentów oparte nie tylko na danych demograficznych i lokalizacji, ale także mogące odwzorowywać przyzwyczajenia ludzi, ich zainteresowania i wartości.

Dołącz do dyskusji: WPP korzystał ze wsparcia Cambridge Analytica, by zdobyć obsługę reklamową amerykańskiej armii

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ada, tak nie wypada
uuuu......
0 0
odpowiedź
User
Dieselgate
Robi się z tego Dieselgate: tak naprawdę wiadomo, że kantują wszyscy, tylko nie wszystkich uda się złapać za rękę.
0 0
odpowiedź
User
#deleteFacebook
Czyżby WPP nie miało takich technologii ? A tak się na przetargach chwalą ...
0 0
odpowiedź