WPP wygrywa na Cannes Lions
Holding WPP otrzymał nagrodę Kreatywnej Firmy Roku na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Należąca do firmy agencja reklamowa Ogilvy została wyróżniona tytułem Sieci Roku.
WPP na tegorocznym festiwalu Cannes Lions otrzymała łącznie 176 nagród, w tym Tytanowego Lwa, 4 Grand Prix, 36 Złotych, 47 Srebrnych i 88 Brązowych Lwów. Zwycięzcy reprezentowali 40 różnych krajów.
Nagrody dla Ogilvy, VMLY&R, Burger Kinga
Nagroda dla Kreatywnej Firmy Roku przyznawana jest podmiotom, których agencje zdobyły łącznie najwięcej punktów. Podium obok zwycięskiej WPP uzupełniły Omnicom na miejscu drugim i Interpublic Group na trzecim.
Na Cannes Lions tryumfowały prace należących do WPP agencji VMLY&R, Wunderman Thompson czy MediaCom. WPP zostało również najczęściej nagradzaną firmą w kategorii Creative Business Transformation, prezentującej doświadczenie firmy w tworzeniu nowych i innowacyjnych produktów i usług dla klientów, a także w redefiniowaniu doświadczeń klientów i modeli biznesowych.
Agencja reklamowa Ogilvy została Siecią Roku, podium uzupełniły FCB i DDB Worldwide. Niezależną siecią roku została Serviceplan z Nimiec, która wyprzedziła Gut i Rethink. Nagroda dla najlepszej niezależnej agencji roku powędrowała do amerykańskiej We Believers, druga była niemiecka Serviceplan, trzecia 4creative, London z Wielkiej Brytanii.
Kreatywną Marką Roku został Burger King, przed Vice i Apple.
Regionalną Siecią Roku w krajach EMEA została Publicis Worldwide, wyprzedzając Ogilvy i BBDO Worldwide.
Cztery Lwy dla Polski
Na tegorocznym festiwalu Cannes Lions do polskich agencji trafiły łącznie cztery statuetki. Gong zdobył Złotego Lwa, VMLY&R - dwa Brązowe Lwy, a Publicis - jednego Brązowego Lwa.
Gong zdobył złoto w kategorii Outdoor Lion za kampanię "Sztuka kradzieży" realizowaną na zlecenie Netflixa.
VMLY&R zdobył dwa brązy za akcję "Pierwsza pomoc ludzkości" zrealizowaną we współpracy z bankiem BNP Paribas i Polskim Czerwonym Krzyżem.
Brązowego Lwa w kategorii Health&Wellness (Brand Education&Awareness) zdobyła kampania Publicis Worldwide Polska "Najmłodszy headhunter na świecie" przygotowana dla Fundacji K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali.
Projekt "Sejmomierz" autorstwa agencji reklamowej Grey Group Poland zdobył dwie nominacje do nagród. Na shortlisty trafiły projekty agencji VMLY&R, Gong, Change Serviceplan i Publicis Worldwide Polska.
Dołącz do dyskusji: WPP wygrywa na Cannes Lions