SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WPlatform dla niezależnych wydawców

Wirtualna Polska Holding z myślą o niezależnych wydawcach internetowych udostępniła WP Platform - zestaw autorskich narzędzi do efektywnego zarządzania treściami i ofertą reklamową. Pierwszym partnerem platformy został serwis Panoramaplock.pl. O korzystaniu z WPlatform opowiada Anna Piotrowska, prezes i redaktor naczelny serwisu.

WPlatform jest oparta na rozwijanym przez Wirtualną Polskę Holding autorskim CMS-ie. Zapewnia wydawcom kompleksowe narzędzia do efektywnego zarządzania treściami (m.in. odświeżony wygląd bazujący na wielokrotnie testowanym i zoptymalizowanym layocie serwisów Wirtualnej Polski) oraz rozwiązania do sprzedaży reklam (zoptymalizowaną siatkę reklamową i emisję kampanii uwzględniającą unikalny popyt).

- To strategiczne posunięcie ma na celu umocnienie pozycji Wirtualnej Polski jako lidera w dostarczaniu rozwiązań dla wydawców oraz tworzenie bardziej konkurencyjnego i zróżnicowanego rynku medialnego - bez znaczenia, czy dotyczy to podmiotów małych, średnich czy dużych. Do współpracy zapraszamy wszystkich, dla których innowacyjność i dywersyfikacja stanowią podstawy świadomego zarządzania serwisami - komentuje Bogdan Wiśniewski, doradca ds. rozwoju WPlatform.

Pierwszym partnerem nowego rozwiązania został serwis Panoramaplock.pl. O różnych aspektach korzystania z WPlatform i sytuacji mediów lokalnych opowiada Anna Piotrowska, prezes i redaktor naczelny tego portalu.

Jak dzisiaj wygląda strategia mediów lokalnych? Z czym mierzą się media o zasięgu lokalnym?

Anna Piotrowska: Media lokalne to wbrew pozorom zupełnie inny sposób prowadzenia narracji i komunikacji z odbiorcami. Jestem związana z mediami od wielu lat i wiem, że najważniejsza dla naszych odbiorców jest relacja, którą z nimi nawiązujemy. Dziennikarze mediów o zasięgu lokalnym muszą bardzo dobrze znać środowisko, w którym działają. Bez tego nie ma możliwości wykonywania rzetelnie swojej pracy. Media lokalne mierzą się z szeregiem ograniczeń, które wynikają z ich okrojonego pola działalnościJako członkini Instytutut Dyskursu i Dialogu, gdzie nauczyłam się w dużej mierze rzetelnego podejścia do mediów, serdecznie zachęcam do śledzenia działalności INDID.

Lokalne media mają takie same problemy, które dotykają małych przedsiębiorców, czyli szukanie sposobu na finansowanie, pozyskiwanie reklam, ale też znalezienie swojego miejsca wśród innych mediów.Jako nowe medium (Panorama Płock) musieliśmy znaleźć pewien niezagospodarowany obszar w naszym mieście i dostrzegam, że moja strategia docierania do odbiorców jest skuteczna, zresztą wiele mediów zaczęło podobnie prowadzić swoje media społecznościowe i sposób komunikacji, co czyni nas pewnym wyznacznikiem trendów. Natomiast, co warto podkreślić, lokalnie nikt nie przyzna nam, że tak się stało. Jest to przykre, ponieważ każdy może otworzyć taki portal i osiągać sukcesy. Pora na zmianę pojmowania mediów lokalnych, które uzurpują sobie monopol na dany rynek.  Panorama Płock osiągnęła wyniki dwóch milionów zasięgu w kilka miesięcy oraz blisko dziesięć milionów wyświetleń, więc jest to możliwe, nawet dla tych, którzy dopiero zaczynają.

Jakie wymierne korzyści WPlatform daje współpracującym z nią serwisom lokalnym? Co polepsza po stronie kosztowej, a co po przychodowej?  

Wstąpienie do WPlatform było wyborem najlepszym z możliwych. Od samego początku współpraca układa nam się bardzo dobrze, a komunikacja z zespołem Wirtualnej Polski jest tak życzliwa i pełna troski o to, żebyśmy czuli się w nowej rzeczywistości (wirtualnej) jak najlepiej.

Dla mediów lokalnych, czyli chociażby naszej Panoramy Płock, korzyścią jest brak kosztów, które moglibyśmy ponieść wraz z rozpoczęciem korzystania z technologii WPlatform. Tym bardziej, że za jakiś czas możemy generować naprawdę duże przychody ze sfery reklamowej. Podział jest tu na tyle korzystny, że praktycznie będziemy dysponować większością przychodów reklamowych, a reklamy, które pozyskujemy z rynku lokalnego są przychodem jedynie dla Panoramy Płock. Niestety, nie u wszystkich istnieje tak sprawiedliwy podział przychodów, co w konsekwencji stanowi poważne zagrożenie dla mediów lokalnych i ich sytuacji finansowej. 

Jak dużo zaangażowania i zasobów po stronie partnera jest potrzebnych, żeby móc korzystać z WPlatform? Jak dostęp do technologii ogranicza rozwój serwisów lokalnych?

Korzystanie z WPlatform rozpoczęliśmy bardzo szybko, a już po pierwszej rozmowie byliśmy zdecydowani z moim wspólnikiem na to, że rozpoczynamy współpracę z Wirtualną Polską. Z naszej strony wymagało to jedynie podpisania stosowanego listu intencyjnego i potem nie musieliśmy się już niczym przejmować. Jest to ogromny komfort, że team WPlatform zajmuje się całą sferą techniczną i projektową.

Jeśli chodzi o ograniczenia, nie mamy żadnych. Panorama Płock dołączyła do WPlatform jako pierwsza, z czego jestem naprawdę dumna, że razem z najlepiej ocenianym portalem ogólnopolskim, przecieramy drogę do rzetelnych i dobrze funkcjonujących mediów. 

Jakie wrażenia ma zespół PanoramaPlock po uruchomieniu tego narzędzia ? Zespół redakcyjny szybko przyzwyczaja się do nowego CMS-a? Jak wygląda wsparcie ze strony WPlatform?

Nowy CMS ma przede wszystkim możliwości, które okazały się zbyt problematyczne dla innych, ponieważ słyszeliśmy, że czegoś nie da się zrobić. CMS jest dokładnie taki, na jakim pracują dziennikarze i zespoły Wirtualnej Polski, co powoduje, że rośnie ranga także naszej Panoramy Płock.

O wsparciu WPlatform mogłabym mówić bardzo długo, ze względu na to, że podstawą każdego projektu są ludzie, a to z jaką życzliwością zostaliśmy przyjęci i przeprowadzeni przez całą procedurę wdrożenia nowego systemu jest pełne szacunku i zrozumienia. W każdej chwili możemy dzwonić, pisać i uzyskać informację lub poprosić o pomoc.

Który element WPlatform postrzegacie Państwo jako ten, który najmocniej może przyczynić się do rozwoju serwisu? Jak upatrujecie rolę WPlatform we wspieraniu rozwoju serwisu Panorama Płock?

Mogę pochwalić się, ponieważ jeszcze tego oficjalnie nie ogłaszaliśmy, że po dołączeniu do WPlatform, przystąpiliśmy także do programu WPKreator. Jest to program, który umożliwia zarówno nam, jak i dziennikarzom, którzy będą z nami współpracować, publikowanie artykułów, materiałów w ogólnopolskim portalu Wirtualna Polska. Dla mnie jest to ogromny sukces, jako dla portalu, który dopiero zaczyna, a już na starcie mamy tyle możliwości, że ogranicza nas jedynie wyobraźnia.

Ale wracając do WPlatform, najmocniejszym punktem rozwoju Panoramy Płock jest ciągłe dostosowywanie swojego portalu, czyli możliwość modyfikacji każdego elementu naszej strony. Razem z teamem WPlatform możemy wzajemnie udoskonalać system.

Dla mnie WPlatform stała się nieodłącznym elementem działalności Panoramy Płock.

Co WPlatform optymalizuje w obszarze reklamowym? Czy zapewnia także wsparcie jako broker reklam czy głównie narzędzia do ich emisji?

WPlatform optymalizuje reklamy, aby naszym odbiorcom wyświetlały się reklamy, które ich interesują. Bez odpowiedniej optymalizacji SEO nie da się funkcjonować, jeśli chcemy być widoczni w wyszukiwarce Google. Niestety, do tej pory włączono nam ograniczone pole kierowania kampanii reklamowych, co oczywiście zostało naprawione po wejściu do WPlatform. Widać to po liczbie wyświetleń naszego portalu oraz tego, że z dnia na dzień liczba wyświetleń portalu i liczba użytkowników rośnie w bardzo szybkim tempie.

WPlatform jest odpowiednim narzędziem do emisji reklam, ponieważ rozmieszczenie kampanii i sposób wyświetlania reklam jest niezwykle interesujący dla naszych przyszłych reklamodawców.  A to jest dla nas najważniejsze, żeby każdy, kto rozpocznie z nami współpracę był zadowolony. I do tej pory mamy bardzo pozytywne opinie z takich współprac.