SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP przewiduje dwucyfrowy wzrost reklamy internetowej w drugim półroczu

Wirtualna Polska spodziewa się dwucyfrowego wzrostu wydatków na reklamę internetową w drugim półroczu, sama zaś chce rosnąć szybciej niż rynek.

We wtorek Wirtualna Polska Holding opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze br. Przychody poszły w górę rok do roku o 52,3 proc. do 397,11 mln zł, a zysk netto - z 15,09 do 69,99 mln zł.

- Jest o tyle nieszczęśliwy moment, że nie mamy jeszcze wyników całego rynku reklamy za drugi kwartał. W związku z tym trudniej jest nam przewidywać to drugie półrocze, bazując tylko na własnych wynikach za drugi kwartał, które są bardzo dobre. Niemniej jednak to, co na pewno możemy powiedzieć, to to, że wzrost będzie dwucyfrowy. Bardzo liczymy na to, że WP nadal będzie rosła szybciej niż rynek - powiedział w trakcie konferencji prezes WP Jacek Świderski.

Świderski spodziewa się też, że w drugim półroczu br. wyniki WP będą wyższe niż w drugiej połowie 2019 roku. - Wydaje mi się, że z pewnością tak. WP tylko raz nie rosła, było to w roku 2020, covidowym. Nawet ze spadkiem w zeszłym roku nasz wzrost CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu - przyp. red.) w ostatnich dwóch latach wynosi 23 procent w drugim kwartale. Będąc pod koniec trzeciego kwartału nie widzimy, żeby wystąpiły jakieś negatywne zjawiska, przez które miałby zahamować ten wzrost, do którego przyzwyczailiśmy - powiedział.

WP będzie przejmować

Grupa nadal negocjuje wiele akwizycji, w tym przejęcia zagraniczne. Nie podano jednak konkretnych informacji. Jak zaznaczył jednak Świderski, rozdzielenie w zarządzie odpowiedzialności za obszar przejęć i e-commerce powoduje m.in., że spółka ma więcej swobody w zakresie akwizycji w branży mediowej.

- Po drugie, wiceprezes za to odpowiedzialny (Adam Rogaliński - przyp. red.) jest obecnie w 100 procentach skoncentrowany na przejęciach, a nie musi zajmować się równocześnie nadzorem nad spółkami, które wcześniej kupiliśmy - mówił prezes WP.

Spółka w kolejnych latach planuje utrzymać wypłatę dywidendy za poziomie ponad 1 zł na akcję, o ile nie pojawią się istotne przejęcia.

Wirtualna Polska wprowadza narzędzie WP Ads

Firma podczas konferencji poinformowała też, że we wtorek udostępniła WP Ads – narzędzie do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi dla sklepów e-commerce. - Polskie portale do tej pory tego typu narzędzi nie oferowały – mówił Świderski. Jak podkreślał, podobne rozwiązania stosują natomiast Google czy Facebook.

Świderski dodał, że WP Ads testowane było od stycznia na wybranej wąskiej grupie klientów z branży odzieżowej.

Czytaj też: Joanna Pawlak sprzedała Jackowi Świderskiemu i Michałowi Brańskiemu akcje Wirtualnej Polski za 1,5 mln zł

Dołącz do dyskusji: WP przewiduje dwucyfrowy wzrost reklamy internetowej w drugim półroczu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
A ja przewiduję kryzys finansowy i problemy z płynnością również w budżetówce.
odpowiedź
User
WP
A KIEDY PODWYŻKI W WP DLA SZEREGOWYCH PRACOWNIKÓW?
odpowiedź