WP i Onet przyciągają na najdłużej, słabo o2.pl i Gazeta.pl
Wśród głównych portali horyzontalnych najwięcej czasu na przeciętnego użytkownika notują WP.pl i Onet.pl, a najmniej - o2.pl i Gazeta.pl. Które działy serwisów najmocniej przyciągają internautów? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu br. na WP.pl przeciętny użytkownik spędził 5 godzin i 45 minut, a na Onet.pl - 4 godziny i 59 minut - wynika z danych z Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Przy czym Onet.pl odwiedziło 13,28 mln real users, a WP.pl - 11,61 mln, ten pierwszy portal zanotował ogółem o 97 tys. godzin więcej od drugiego (69,3 mln wobec 69,2 mln).
Przeciętny użytkownik Interii spędził w tym serwisie 3 godziny i 44,5 minuty, a portal zanotował ogółem 29,55 mln godzin. Z o2.pl użytkownik korzystał średnio przez godzinę i 44 minuty, a z Gazeta.pl - godzinę i 5 minut. Jednak ten drugi serwis miał ponad dwa razy więcej real users niż pierwszy (9,74 mln wobec 4,02 mln), dlatego ogółem zanotował prawie trzy razy dłuższy czas (21,51 mln godzin wobec 7,25 mln).
>>> Allegro z GG przed Facebookiem, mocno w górę Google i Onet (Megapanel z kwietnia)
Główne portale ogólnotematyczne w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
czas krajowy ogółem [godz] |
zasięg |
wp.pl |
11 611 248 |
1 915 042 418 |
5:44:57 |
69 205 960 |
56,85% |
onet.pl |
13 285 882 |
2 498 543 920 |
4:59:10 |
69 303 600 |
65,05% |
interia.pl |
7 629 988 |
801 545 520 |
3:44:35 |
29 555 500 |
37,36% |
o2.pl |
4 023 119 |
283 096 993 |
1:44:04 |
7 252 428 |
19,70% |
gazeta.pl |
9 744 601 |
474 153 144 |
1:04:54 |
21 514 136 |
47,71% |
WP.pl straciła w skali roku 10,5 minuty na użytkownika (to spadek o 2,9 proc.), Onet.pl - 39 minut (spadek o 11,6 proc.), a Gazeta.pl - 10 minut (13,4 proc. w dół). Jednak ponieważ WP.pl zyskała w tym czasie 740 tys. real users, ogółem zanotowała czas o 4,84 mln godzin dłuższy, a Gazeta.pl dzięki zyskaniu 1,29 mln real users - czas o 10,95 mln godzin dłuższy.
Z kolei Interia.pl zyskała ponad 12 minut na użytkownika (wzrost o 5,8 proc.) i mając 405 tys. real users więcej niż przed rokiem, zanotowała 4 mln godzin więcej. Nieznaczny wzrost zanotowało natomiast o2.pl: niecałe pół minuty na użytkownika i 400 tys. godzin ogółem.
Główne portale ogólnotematyczne rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) |
||||||
serwis |
kwiecień 2013 |
kwiecień 2012 |
||||
real users |
czas krajowy ogółem [godz] |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
czas [godz] |
czas na RU [godz:min:s] |
|
wp.pl |
11 611 248 |
69 205 960 |
05:44:57 |
10 868 657 |
64 366 513 |
05:55:20 |
onet.pl |
13 285 882 |
69 303 600 |
04:59:10 |
12 416 380 |
70 013 596 |
05:38:20 |
interia.pl |
7 629 988 |
29 555 500 |
03:44:35 |
7 223 304 |
25 556 531 |
03:32:17 |
o2.pl |
4 023 119 |
7 252 428 |
01:44:04 |
3 967 025 |
6 850 621 |
01:43:37 |
gazeta.pl |
9 744 601 |
21 514 136 |
01:04:54 |
8 455 279 |
10 562 302 |
01:14:57 |
Na WP.pl, Onecie, Interii i o2.pl użytkownicy zdecydowanie najwięcej czasu spędzają, korzystając z sekcji komunikacyjno-społecznościowych (czyli głównie z poczty mailowej). Poczta Wp.pl zanotowała 4,5 razy dłuższy czas na użytkownika niż strona główna portalu, a poczta o2.pl - prawie 6 razy dłuższy. Witryny komunikacyjne Onetu osiągnęły wynik ponad dwa razy większy niż strona główna portalu, a strony komunikacyjno-społecznościowe Interii - pięć razy większy. Wyjątkiem jest Gazeta.pl, na której z działów społecznościowych użytkownicy korzystali sześć razy krócej niż ze strony głównej i dwa razy krócej niż z sekcji informacyjnych.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2013 roku
W czołówce najdłużej przyciągających użytkowników sekcji wszystkich portali oprócz o2.pl i Interii znalazły się działy ogólnoinformacyjne. Najlepszy wynik w przeliczeniu na użytkownika osiągnęła sekcja informacyjna Onetu - 55,5 minuty, podczas gdy działy WP.pl i Gazeta.pl - po ok. 30 minut. Dział ogólnoinformacyjny Interii zanotował 20 minut na użytkownika, natomiast na stronie głównej o2.pl linki do informacji społeczno-politycznych odsyłają na serwis Sfora.pl, w którym przeciętny użytkownik spędził w kwietniu prawie 26 minut.
Zresztą portal o2.pl ma wydzielonych niewiele sekcji tematycznych, a większość z nich działa jako osobne serwisy, m.in. Sfora.pl, Sportfan.pl, Hotmoney.pl, Biztok.pl czy Filmtok.pl. Również w przypadku Gazeta.pl sekcje sportowe, gospodarcze i rozrywkowe funkcjonują jako odrębne strony (odpowiednio: Sport.pl; Wyborcza.biz; Plotek.pl, Deser.pl czy Lula.pl).
TOP5 sekcji portalu WP.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
czas krajowy ogółem [godz] |
zasięg |
Poczta |
6 121 088 |
513 551 550 |
6:49:13 |
42 487 990 |
29,97% |
Strona główna |
8 460 208 |
551 805 600 |
1:25:14 |
12 112 435 |
41,42% |
Mężczyźni |
4 033 642 |
158 407 084 |
0:34:57 |
2 675 890 |
19,75% |
Wiadomości Informacje |
6 095 480 |
256 059 734 |
0:30:06 |
3 997 474 |
29,85% |
Wyszukiwarki, katalogi |
727 169 |
13 353 622 |
0:28:02 |
343 581 |
3,56% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
TOP5 sekcji portalu Onet.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
czas krajowy ogółem [godz] |
zasięg |
Komunikacja internetowa |
4 621 229 |
223 566 510 |
4:50:57 |
22 944 479 |
22,63% |
Strony główne |
8 917 335 |
761 507 698 |
2:00:22 |
18 753 047 |
43,66% |
Wyszukiwarki |
1 113 490 |
36 950 869 |
1:10:59 |
1 327 835 |
5,45% |
Informacje i publicystyka |
6 660 215 |
290 953 227 |
0:55:35 |
6 593 308 |
32,61% |
Sport |
4 502 686 |
183 941 677 |
0:50:25 |
4 226 562 |
22,05% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
TOP5 sekcji portalu Interia.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
czas krajowy ogółem [godz] |
zasięg |
Komunikacja i społeczności |
3 303 193 |
197 051 199 |
5:38:11 |
18 929 639 |
16,17% |
Strona główna |
4 097 368 |
231 654 445 |
1:08:34 |
4 809 428 |
20,06% |
Wyszukiwarki |
738 798 |
15 385 170 |
0:39:23 |
492 281 |
3,62% |
Serwisy: Rozrywka |
2 014 829 |
151 500 639 |
0:38:10 |
1 397 307 |
9,87% |
Serwisy: Sport |
1 513 913 |
57 950 831 |
0:37:38 |
1 050 083 |
7,41% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
TOP3 sekcji portalu o2.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
czas krajowy ogółem [godz] |
zasięg |
Poczta |
2 763 451 |
210 118 690 |
2:08:00 |
6 131 390 |
13,53% |
Strona główna |
2 456 506 |
59 408 395 |
0:21:44 |
900 660 |
12,03% |
Forum |
1 200 068 |
5 331 028 |
0:05:25 |
127 355 |
5,88% |
WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
TOP5 sekcji portalu Gazeta.pl w kwietniu 2013 (Megapanel PBI/Gemius) |
|||||
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
czas na RU |
czas krajowy ogółem [godz] |
zasięg |
Strony główne |
3 409 775 |
174 166 716 |
1:37:25 |
5 612 293 |
16,70% |
Wiadomości, informacje |
5 166 324 |
157 277 426 |
0:29:42 |
3 144 343 |
25,30% |
Kultura, rozrywka |
647 003 |
5 145 551 |
0:15:42 |
180 339 |
3,17% |
Społeczności |
5 299 248 |
76 095 727 |
0:14:40 |
1 398 968 |
25,95% |
Biznes, gospodarka, finanse |
1 045 862 |
6 964 169 |
0:10:57 |
198 630 |
5,12% |
Dołącz do dyskusji: WP i Onet przyciągają na najdłużej, słabo o2.pl i Gazeta.pl