Wirtualna Polska z 250 mln zł wpływów i 27,7 mln zł zysku. W internecie 80 mln zł zysku EBITDA, Telewizja WP z 4,4 mln zł straty
W minionym półroczu Wirtualna Polska Holding osiągnęła 250,05 mln zł przychodów ze sprzedaży i 27,73 mln zł zysku netto. W segmencie internetowym miała 243,13 mln zł wpływów i 80,37 mln zł skorygowanego zysku EBITDA, a Telewizja WP zanotowała 6,92 mln zł przychodów i 4,4 mln zł skorygowanej straty EBITDA.
Przychody sprzedażowe Wirtualna Polska Holding zwiększyły się z 214,43 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 250,05 mln zł w minionym półroczu, czyli o 16,6 proc. Wpływy gotówkowe ze sprzedaży poszły w górę o 21 proc. do 239,94 mln zł.
Spółka osiągnęła w zeszłym półroczu 75,97 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (25,9 proc. więcej niż rok wcześniej), wzrosły też nakłady na amortyzację środków trwałych i wartości niematerialnych (o 7,4 proc. do 26,57 mln zł) oraz ujemny wynik finansowy (o 2,7 proc. do 8,97 mln zł).
W efekcie firma miała 27,73 mln zł zysku netto, o 65,3 proc. więcej niż w pierwszej połowie ub.r.
80,4 mln zł zysku EBITDA w internecie, 4,4 mln zł straty Telewizji WP
Zdecydowana większość działalności Wirtualnej Polski jest realizowana w internecie. W tym segmencie firma miała w minionym półroczu 243,13 mln zł wpływów sprzedażowych (14,7 proc. w górę w skali roku) i 80,37 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (po wzroście o 17,9 proc.).
W sieci Wirtualna Polska zarabia przede wszystkim na reklamach oraz prowizjach przy transakcjach w serwisach e-commerce. Z początkiem br. wprowadziła model sprzedaży oferty reklamowej oparty tylko na emisjach widzianych przez użytkowników. W maju prezes WP Jacek Świderski poinformował, że w ten sposób jest realizowane już 75 proc. sprzedaży reklam internetowych.
Według badania Gemius/PBI w lipcu br. strony i aplikacje internetowe firmy zanotowały 20,94 mln realnych użytkowników i 2,89 mld odsłon.
Z kolei Telewizja WP osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych rok do roku z 2,54 do 6,92 mln zł. Jednocześnie skorygowana strata EBITDA zmalała z 7,81 do 4,4 mln zł.
Według danych Nielsen Audience Measurement w lipcu br. stacja miała 0,428 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,191 proc. rok wcześniej.
W samym drugim kwartale br. wpływy sprzedażowe Wirtualnej Polski wzrosły w skali roku o 19,3 proc. do 132,24 mln zł, w tym przychody gotówkowe - o 22,5 proc. do 126,15 mln zł. Firma osiągnęła 41 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (wobec 35,82 mln zł rok wcześniej) i 19,4 mln zł zysku netto (o 40,6 proc. więcej niż w drugim kwartale ub.r.).
W segmencie internetowym miała 128,22 mln zł przychodów ze sprzedaży i 42,87 mln zł skorygowanego zysku EBITDA (to odpowiednio 17,4 i 9,6 proc. w górę rok do roku). Natomiast Telewizja WP osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 141,7 proc. do 4,03 mln zł i spadek skorygowanej straty EBITDA o 51,2 proc. do 1,88 mln zł.
W minionym półroczu Wirtualna Polska na wynagrodzenia i świadczenia pracownicze wydała 76,59 mln zł, wobec 64,67 mln zł rok wcześniej. Natomiast koszty usług obcych (bez uwzględniania tych związanych z przejęciami i restrukturyzacją) wzrosły z 82,55 do 87,79 mln zł.
Zobowiązania długoterminowe Wirtualnej Polski zwiększyły się z 307,29 mln zł na koniec ub.r. do 329,72 mln zł na koniec czerwca br.
Zdecydowaną większość stanowią kredyty, pożyczki i leasingi, których wartość zwiększyła się w minionym półroczu o 38,2 proc. do 281,32 mln zł. Pod koniec ub.r. Wirtualna Polska wzięła od konsorcjum banków kredyty w łącznej kwocie do 500 mln zł do spłaty w ciągu siedmiu lat.
W marcu br. WP kupiła za 85 mln zł kolejne 35 proc. udziałów spółki Domodi (w tym tygodniu za 33,4 mln zł przejęła pozostałe 14 proc. i stała się jedynym właścicielem firmy).
Od wiosny 2015 roku Wirtualna Polska jest notowana na warszawskiej giełdzie. W czwartek na koniec sesji za akcję spółki płacono 49,70 zł, co daje kapitalizację w wysokości 1,44 mld zł.
Głównymi akcjonariuszami WP są członkowie jej zarządu Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota, którzy poprzez spółkę zależną kontrolują akcje stanowiące 39,06 proc. kapitału i dające 56,18 proc. głosów na walnym zebraniu akcjonariuszy. W lipcu br. WP wypłaciła 27,78 mln zł w dywidendy, a w ub.r. - 31,69 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska z 250 mln zł wpływów i 27,7 mln zł zysku. W internecie 80 mln zł zysku EBITDA, Telewizja WP z 4,4 mln zł straty