Wienerberger ma nową identyfikację wizualną
Firma Wienerberger, producent materiałów budowlanych, wprowadza nową identyfikację wizualną firmy. Od teraz wszystkie marki należące do grupy – w Polsce to Porotherm, Koramic, Terca, Semmelrock a także Pipelife i Steinzeug Keramo – będą działać pod jedną marką parasolową.
Transformacja marki Wienerberger ma na celu wyjście poza ceramiczne korzenie, z którymi głównie jest kojarzona, tak, by wzmocnić tożsamość i zapewnić solidne podstawy dla dalszego rozwoju firmy.
„Myśląc o przyszłości, skupiamy się na innowacjach i dbałości o zrównoważony rozwój. Nowa architektura identyfikacji wizualnej wspiera nasze starania w zakresie pozyskiwania nowych rynków i dalszej dywersyfikacji oferty produktowej, by dostarczać klientom kompleksowe rozwiązania będące odpowiedzią na ich potrzeby. Łącząc ekspercką wiedzę i zasoby pod parasolem marki wienerberger, budujemy solidne podstawy pod zrównoważony wzrost firmy w przyszłości” − czytamy w oficjalnym komunikacie do klientów Wienerberger.
Zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje nie tylko logotyp Wienerberger oraz zapis nazwy marki, która od teraz, za wyjątkiem prawnych nazw spółek na rynkach lokalnych, będzie pisana małą literą. Czerwony znak graficzny nawiązujący do płomienia został zastąpiony symbolem „w” wpisanym w okrąg. Całość utrzymana jest w czerni. Logotypy poszczególnych marek produktowych: Porotherm, Koramic, Terca i Semmelrock, zostały ujednolicone i dodatkowo wsparte marką parasolową, co zapewnia identyfikacji wienerberger spójny i nowoczesny charakter. Taka zmiana ma ułatwiać jasne skojarzenie wszystkich spółek grupy z firmą oraz podkreślać innowacyjność oraz zaangażowanie w energooszczędne, zdrowe, przyjazne dla klimatu i przystępne cenowo budownictwo.
Zmiany identyfikacji wizualnej marki będą wprowadzane stopniowo i obejmą wszystkie materiały na potrzeby komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej firmy. Za koncepcję wizualną odpowiada zespół Marketing Content & Brands Wienerberger AG wraz z lokalnymi działami marketingu, a komunikację na polskim rynku wspiera Havas PR Warsaw.
Dołącz do dyskusji: Wienerberger ma nową identyfikację wizualną