Większość użytkowników Second Life to Europejczycy
61 procent mieszkańców wirtualnego świata Second Life stanowią Europejczycy.
Wynika z danych firmy badawczej comScore.
W Second Life jak dotąd użytkownicy założyli około 6 milionów kont. Jednak liczba internautów aktywnie uczestniczących w grze jest o wiele niższa. Według comScore w marcu do świata logowało się 1,3 mln graczy - o 46 procent więcej niż w styczniu. 61 procent użytkowników to mężczyźni, 39 procent to kobiety.
Największą reprezentacją w Second Life mogą pochwalić się Niemcy, które mają 209 tysięcy aktywnych mieszkańców. Stany Zjednoczone mają 207 tysięcy użytkowników, Francja 104 tysiące, a Wielka Brytania 72 tysiące. Z danych comScore wynika, że 61 procent mieszkańców wirtualnego świata pochodzi z Europy, 19 procent z Ameryki Północnej, a 13 procent z rejonu Azji i Pacyfiku.
Badanie zostało oparte na panelu ponad 2 milionów użytkowników komputerów. Nie brano pod uwagę tzw. pecetów publicznych, np. znajdujących się w kafejkach internetowych.
Inne dane podaje Linden Lab - firma która stworzyła Second Life. Według niej w marcu tego roku 26,8 procenta aktywnych uczestników gry pochodziło z USA, 13,5 procenta z Niemiec, 8,2 procenta z Francji, a 6,7 procenta z Wielkiej Brytanii.
Second Life to stworzony przez firmę Linden Lab (z siedzibą w San Francisco) wirtualny świat, w którym użytkownicy mogą tworzyć swoje postacie (tzw. avatary), kupować różne posiadłości oraz współdziałać i komunikować się z innymi graczami. Świat posiada też własną jednostkę monetarną, którą jest Linden Dollar (L$). Można je wymieniać na prawdziwe amerykańskie dolary. W Second Life swoje przedstawicielstwa mają takie firmy i organizacje jak Toyota, Sony BMG, Reuters, Sun Microsystems, MLB, NBA czy Harvard University.
Dołącz do dyskusji: Większość użytkowników Second Life to Europejczycy