Większość czołowych marek ma mobilne aplikacje
91 proc. czołowych marek świata jest obecnych przynajmniej w jednym sklepie z mobilnymi aplikacjami.
To znacząca poprawa w porównaniu do stanu sprzed półtora roku, kiedy tylko nieco ponad połowa (51 proc.) czołowych marek miała swoje aplikacje na urządzenia mobilne - wynika z raportu firmy analitycznej Distimo, w którym uwzględniono 100 najbardziej wartościowych marek świata w ostatnim rankingu agencji Interbrand "Best Global Brands 2011" (więcej na ten temat).
W sklepach z mobilnymi aplikacjami nie udziela się obecnie tylko dziewięć czołowych marek, m.in. HSBC, Corona Extra, Kleenex i Burberry.
Najwyżej sklasyfikowane w rankingu Interbrand marki mają też największą liczbę aplikacji w różnych oferujących je sklepach.
Na jedną markę przypadają średnio 24 aplikacje. Najwięcej ma ich Disney - aż 636, a następnie Sony, BMW, MTV i Cisco.
Najwięcej czołowych marek jest obecnych w sklepie Apple App Store z aplikacjami na iPhone'a (86 proc.) oraz na iPada (66 proc.). Kolejny jest Android Market prowadzony przez Google (59 proc.) i BlackBerry App World firmy Research In Motion (26 proc.). Mniejszą popularnością cieszą się Amazon Appstore, Windows Phone Marketplace Microsoftu i Nokia Ovi Store.
Dołącz do dyskusji: Większość czołowych marek ma mobilne aplikacje