SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W lutym Polacy wydawali więcej na odzież, płatną telewizję i serwisy streamingowe

Po otwarciu sklepów w galeriach handlowych gwałtownie wzrosła tygodniowa średnia liczba transakcji w sklepach odzieżowych i sportowych, wykonywanych kartami płatniczymi Santander Banku. W lutym sześciokrotnie wzrosły także wydatki Polaków na płatną telewizję i subskrypcję serwisów streamingowych.

Dane przygotowali analitycy Santander Banku. Wynika z nich, że w lutym br. największy wzrost liczby transakcji odnotowują sklepy z ubraniami: tam średnia liczba transakcji z użyciem karty płatniczej w ciągu tygodnia wzrosłą z 220 tys. do niemal 600 tys. Wysokie obroty notowały też sklepy z akcesoriami i odzieżą sportową. Jak informują właściciele sieciówek, klienci zainteresowani byli głównie kolekcją zimową, ze względu na panującą aurę oraz odmrożenie sezonowych wyprzedaży towaru, który od ponad miesiąca zalegał na półkach zamkniętych sklepów.

Poziom obrotów od stycznia do połowy lutego 2021 r. w sklepach był o 30 proc. niższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, ale przez trzy tygodnie lutego - ponad 29 proc. wyższy w ujęciu rok do roku. - Zaledwie dwa tygodnie pozwoliły sklepom odzieżowym i sportowym potroić obroty i wrócić do wolumenów sprzed pandemii, które utrzymywały się przez cały luty – skomentował Przemysław Chojecki, data scientist z Santander Bank Polska.

Bank podaje w komunikacie, że średniotygodniowa wartość transakcji rosła proporcjonalnie do ich liczby – pod koniec stycznia wynosiła ona nieco ponad 20 mln zł, a w połowie lutego wyraźnie przebiła granicę 60 mln zł i dotąd nie spadła poniżej. Pierwsze dwa tygodnie lutego przyniosły też czterokrotny wzrost wartości transakcji kartami Santander Bank Polska w sklepach z akcesoriami i odzieżą sportową.

Analitycy Santandera informują też, że sukcesywnie rosną wydatki Polaków na płatną telewizję i subskrypcję popularnych serwisów streamingowych. Średnia liczba transakcji w tej kategorii wzrosła w pierwszych tygodniach lutego 2021 r. blisko o 50 proc. i jest sześciokrotnie wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. - Mroźna i śnieżna zima bez wątpienia pomogła sklepom z odzieżą i sprzętem sportowym. Polacy zaopatrywali się w ciepłe ubrania, a sanki czy tzw. jabłuszka stały się towarem deficytowym do tego stopnia, że w niektóre sklepy prowadziły zapisy. Na drugim biegunie są jednak ci, którzy w czasie mrozów postanowili pozostać w domu i spędzić czas przed telewizorem. Choć wydatki na płatną telewizję i platformy streamingowe rosną sukcesywnie od lat, dla nich także pierwsze dwa tygodnie lutego br. były rekordowe – komentuje Przemysław Chojecki.

Serwisy streamingowe w czasie pandemii zyskują coraz więcej użytkowników. W styczniu br. przeglądarkowa wersja Netflixa osiągnęła rekordową liczbę polskich użytkowników - 6,94 mln, dużo zyskały też inne globalne serwisy: HBO GO i Prime Video. Wśród polskich witryn CDA Premium nieznacznie wyprzedza Playera i TVP VOD.

Dołącz do dyskusji: W lutym Polacy wydawali więcej na odzież, płatną telewizję i serwisy streamingowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl