SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Europie Środkowej szybko rośnie bankowość detaliczna

W Europie Środkowej szybko rośnie sektor bankowości detalicznej itendencja ta utrzyma się także w kolejnych latach - prognozująeksperci firmy konsultingowej Deloitte. Banki konkurują głównie wsferze działalności kredytowej.

Z najnowszego raportu opracowanego przez Deloitte, przesłanego wponiedziałek, wynika, że szybki wzrost sektora banków detalicznychodbywa się głównie dzięki rozwojowi tradycyjnych rynkówśrodkowoeuropejskich, takich jak np. Polska. Do tych tendencjiprzyczyniają się także rynki np. Rosji, Ukrainy czy krajówbałkańskich, w których szybko dokonują się reformy i zmiany wsektorze bankowym.

Według Deloitte, rynek bankowości detalicznej w EuropieŚrodkowej charakteryzuje ostra konkurencja, ponieważ rządzi tuzasada "kto pierwszy, ten lepszy". Chodzi przede wszystkim opozyskanie jak największej ilości klientów poprzez poszukiwanienowych rozwiązań i produktów niszowych. W opinii eksperta MarcinaZdrala, przykłady banków, które rozpoczęły działalność na polskimrynku w ostatnich latach dowodzą, że możliwe jest osiągnięcieznaczących rezultatów w krótkim czasie i powinno to stanowićzachętę dla potencjalnych inwestorów.

Według autorów raportu, tempo wzrostu sektora bankowego jest wniektórych krajach Europy Środkowej nawet trzykrotnie wyższe niż wstrefie euro. Aktualne warunki rynkowe są niezwykle sprzyjające,szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowiąwiększość (ponad 95 proc.) wszystkich działających firm.

Deloitte wskazuje, że nadal występują znaczne różnice w rozwojupomiędzy sektorami bankowymi krajów Europy Centralnej i Zachodniej.Na szybko rosnących rynkach Europy Centralnej, banki konkurujągłównie o udziały w rynku, które pozwolą im stworzyć bazę klientów,umożliwiającą szybki rozwój, a w efekcie zwiększenie przychodów.Zaś banki zachodnioeuropejskie bardziej zwracają uwagę na stronękosztową swojej działalności.

Banki detaliczne konkurują głównie w sferze działalnościkredytowej. Rywalizacja skupia się na stałym rozwoju nowoczesnychsieci dystrybucji (np. oddziały w centrach handlowych, pośrednicy,franczyza), rozwoju oferty produktowej, identyfikacji nowychsegmentów klientów, doskonaleniu procesów biznesowych oraz rozwojui implementacji systemów informatycznych.

"Kluczowymi czynnikami sukcesu zarówno dla obecnych jak i nowychgraczy na rynku są: identyfikacja niszy klientów i rozwinięcieodpowiedniego modelu biznesowego, z jasno sprecyzowaną ofertą iwłaściwym podejściem marketingowym" - twierdzi Marcin Zdral.

Dołącz do dyskusji: W Europie Środkowej szybko rośnie bankowość detaliczna

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl