Vox FM, Jedynka i Radio ZET z największymi wzrostami wpływów reklamowych (TOP 10)
Przychody reklamowe Vox FM, radiowej Jedynki oraz Radia ZET rosły w pierwszym kwartale br. szybciej niż cały rynek reklamy radiowej.
Radio w pierwszym kwartale br. zarobiło łącznie na reklamach ponad 1,2 mld zł, o 26,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe bez rabatów). Zdaniem specjalistów wzrost netto był nieco niższy i wyniósł ok. 7-8 proc. rok do roku (więcej na ten temat).
Najwyższym wzrostem przychodów z reklam pierwszy kwartał br. zamknęło radio Vox FM. Wpływy z reklam tej stacji wzrosły o 47,1 proc., do 15,4 mln zł. Jedynka zwiększyła przychody z reklam w omawianym okresie o 33,7 proc. , do 36,4 mln zł.
Znacznie więcej zarobiło też Radio ZET. Reklamodawcy zainwestowali w reklamy na antenie tej stacji 32,8 proc. więcej w porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. wydając tu 252,8 mln zł. Z naszych informacji wynika, że tak znaczny wzrost wpływów reklamowych Radia Zet spowodowany jest w dużej mierze tym, że największy radiowy reklamodawca Aflofarm Farmacja Polska w marcu br. wydawał swój budżet reklamowy w stacjach należących do Eurozetu, w tym w Radiu Zet oraz na antenach rozgłośni należących do Grupy Radiowej Agory. Jak się dowiedzieliśmy, firma ta w marcu nie wydała nic w RMF FM - trwają obecnie negocjacje na temat warunków współpracy pomiędzy stacją a pabianicką spółką.
Przychody reklamowe Tok FM były w skali roku wyższe o 31,2 proc. i wyniosły 22,9 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-III 2014 | I-III 2015 | zmiana proc. |
RMF FM | 298 519 195 zł | 360 127 975 zł | 20,6 |
Radio ZET | 190 310 785 zł | 252 768 070 zł | 32,8 |
Trójka | 50 265 430 zł | 57 638 780 zł | 14,7 |
Jedynka | 27 220 980 zł | 36 391 990 zł | 33,7 |
TOK FM | 17 429 780 zł | 22 870 710 zł | 31,2 |
Eska Warszawa | 13 535 900 zł | 16 100 100 zł | 18,9 |
VOX FM | 10 492 740 zł | 15 438 670 zł | 47,1 |
Złote Przeboje Pogoda Warszawa | 11 955 948 zł | 14 351 124 zł | 20 |
Eska Wrocław | 12 490 528 zł | 13 496 524 zł | 8,1 |
RMF Classic | b.d. | 12 968 415 zł | B.D. |
razem | 951 713 375 zł | 1 201 355 912 zł | 26,2 |
Nieco mniejszą niż cały rynek radiowy dynamikę wpływów z reklam miały Złote Przeboje Pogoda Warszawa, Eska Warszawa i radiowa Trójka.
W Złotych Przebojach Pogoda Warszawa reklamodawcy zostawili 14,4 mln zł (20 proc. więcej niż rok temu), w Esce Warszawa - 16,1 mln zł (więcej o 18,9 proc.), a w Trójce - 57,6 mln zł (więcej o 14,7 proc.).
Do czołówki stacji radiowych z największymi wpływami z reklam trafiło po pierwszym kwartale br. radio RMF Classic, które zarobiło blisko 13 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Vox FM, Jedynka i Radio ZET z największymi wzrostami wpływów reklamowych (TOP 10)