S90 Ambience Concept - komunikacja z ludzkimi zmysłami w koncepcie Volvo (wideo)
Podczas salonu samochodowego w Pekinie firma Volvo Cars zaprezentowała samochód S90 Ambience Concept, stanowiący próbę synchronizacji wizualnej, dźwiękowej i zapachowej.
S90 Ambience Concept oparty jest na modelu Volvo S90 Excellence w wersji trzymiejscowej i skupia uwagę na pasażerach tylnych foteli. Mogą oni personalizować atmosferę w kabinie za pomocą aplikacji smartfonowej, pozwalającej wybrać jeden z siedmiu tematów wizualnych zsynchronizowanych z dźwiękiem i zapachem.
System sterowania wizualizacją przekształca podsufitkę wedle wyboru tematycznego – w zorzę polarną, skandynawski las, jezioro łabędzie, archipelag deszczowy – każdorazowo inspirując inny nastrój, od relaksacyjnego po ożywczy. Można także wywołać tematy "Nokturn" i "Wolność".
Zsynchronizowane z tymi wizualnymi tematami dźwięki dobiegają z systemu audio Bowers and Wilkins, w skład którego wchodzą tweetery zintegrowane w zagłówkach. Każdemu tematowi towarzyszy jeden ze specjalnie stworzonych i dobranych aromatów, wykreowanych przez Byredo, a dobywających się z ukrytych dysz w konsoli środkowej.
S90 Ambience jest prezentowany jako koncept, ale Volvo Cars planuje by wariant ten był dostępny w seryjnych modelach S90 Excellence, poszerzając gamę Excellence – szczególnie na rynku chińskim.
Dołącz do dyskusji: S90 Ambience Concept - komunikacja z ludzkimi zmysłami w koncepcie Volvo (wideo)