SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vectra nie kupi Multimedia Polska, firmy nie osiągnęły porozumienia co do kluczowych warunków transakcji

Sieć Multimedia Polska nie zostanie przejęta przez Vectrę. W wyznaczonym terminie firmy nie ustaliły kluczowych warunków transakcji, a akcjonariusze większościowi i zarząd Multimediów zdecydowali się od niej odstąpić.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia PolskaAndrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska

O tym, że Vectra negocjuje z większościowymi akcjonariuszami Multimedia Polska kupno 100 proc. udziałów tej spółki, poinformowano pod koniec sierpnia br. Nie podano, ile wyniesie cena przejmowanej firmy.

Jednocześnie Vectra złożyła wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na tę transakcję. Pod koniec września UOKiK skierował tę sprawę do drugiego etapu obejmującego analizę rynkową. Regulator zwrócił uwagę, że Vectra i Multimedia świadczą identyczne usługi w tych samych miastach, więc ich fuzja niesie ze sobą ryzyko ograniczenia konkurencji.

W środę Multimedia Polska podała, że odstąpiono od tej transakcji. Firma zwróciła uwagę, że w terminie wyznaczonym na negocjacje na wyłączność nie udało się ustalić z Vectrą kluczowych warunków planowanej sprzedaży ani podpisać przedwstępnej umowy.

- Po przeanalizowaniu ryzyk rynkowych i transakcyjnych związanych z planowanym zbyciem 100 proc. akcji Multimedia Polska na rzecz spółki Vectra - akcjonariusze większościowi oraz Zarząd spółki zdecydowali w dniu dzisiejszym o nieprzedłużaniu okresu wyłączności oraz odstąpieniu od planowanej transakcji - dodano w komunikacie Multimedia Polska.

Z kupna Multimedia Polska wycofał się UPC Polska

Przypomnijmy, że w październiku ub.r. przejęcie Multimedia Polska ogłosił UPC Polska. Miał zapłacić za firmę 760 mln zł. Jednak pod koniec marca UPC wycofał się z transakcji, a badający ją Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - po przeprowadzeniu drugiego etapu postępowania w tej sprawie - ocenił, że fuzja firm spowodowałaby ograniczenie konkurencji na rynkach płatnej telewizji i dostępu do internetu stacjonarnego w 11 miastach.

W ub.r. Grupa Multimedia Polska zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 3 proc. do 678,4 mln zł oraz 1,8 mln zł straty netto (wobec 9,4 mln zł zysku rok wcześniej). Na koniec ub.r. miała ponad 750 tys. klientów i 1,75 mln sprzedanych usług jednostkowych (RGU). W kwietniu br. firma wzięła 1,515 mld zł kredytu na całkowitą spłatę ówczesnego zadłużenia oraz 30 mln zł kredytu na finansowanie bieżących potrzeb. Kredyty ma spłacić za 6 lat.

Vectra niedawno kupiła sieć Jambox

W lipcu br. Vectra kupiła od Grupy 3S 66,5 proc. akcji spółki SGT, do której należy sieć kablowa Jambox. Nie podano wartości tej transakcji.

Na koniec ub.r. Vectra miała ponad 900 tys. klientów. W ub.r. firma zanotowała 715,7 mln zł przychodów sprzedażowych (wobec 698,9 mln zł rok wcześniej), 698 mln zł kosztów operacyjnych (668,5 mln zł w 2016 roku) oraz 18,8 mln zł zysk operacyjnego (wobec 26,9 mln zł w 2016 roku).

Z kolei zysk netto Vectry w ub.r. wyniósł aż 858,8 mln zł, co wynika głównie z 900,2 mln zł dywidend od podmiotów powiązanych (rok wcześniej w ogóle nie zanotowała takich wpływów) i 36,6 mln zł z odsetek, głównie od jednostek powiązanych (wobec 5,1 mln zł w 2016 roku).

Dołącz do dyskusji: Vectra nie kupi Multimedia Polska, firmy nie osiągnęły porozumienia co do kluczowych warunków transakcji

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość54321
Aha...
odpowiedź
User
Piotr Lipski
Który to już raz???
odpowiedź
User
Krzysztof
To teraz w kolejce ustawia się Polkomtel, Inea, t-mobile
odpowiedź