Użytkownicy Facebooka zdecydują o pozycji wydawców w News feedzie. Akcje „New York Timesa” w górę o 9 procent
Facebook zapowiedział nowy program, w ramach którego użytkownicy serwisu będą wskazywać najbardziej wiarygodne źródła newsów, a ich głosy zdecydują o pozycji konkretnych wydawców w News feedach internautów. Dzięki temu Facebook chce zapewnić odbiorcom najwyższej jakości treści dziennikarskie. Po ogłoszeniu nowego projektu na giełdzie zyskały akcje mediów uchodzących w USA za najbardziej wiarygodne, skok o 9 procent zanotował „The New York Times”.
Informacje na temat kolejnych zmian dotyczących zawartości News feedów użytkowników Facebook podał na swoim blogu, potwierdził je zaś we wpisie na swoim koncie Mark Zuckerberg, szef Facebooka.
W pierwszej połowie stycznia br. Facebook zapowiedział pierwsze zmiany w sposobie wyświetlania treści. Aktualizacja nadaje priorytet postom, które inicjują dyskusje i pogłębiają relacje. Dzięki niej Facebook będzie wybierał treści, które mają największe szanse na interakcje ze znajomymi i umieszczał je wyżej w Aktualnościach. W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl zapowiedzieli, że ta decyzja Facebooka będzie oznaczała dla wydawców i firm ostrzejszą walkę o widoczność na szczycie Aktualności.
Teraz z kolejnych zapowiedzi Facebooka wynika, że dla wydawców dotarcie z treściami do odbiorców może się stać jeszcze trudniejsze. Serwis zamierza bowiem promować w News feedzie materiały od tych mediów, które zostaną uznane za wiarygodne źródła informacji.
Mark Zuckerberg wyjaśnił, że serwis nie chce brać na siebie roli sędziego i decydować samotnie o tym którzy wydawcy jako zaufani mają trafić na szczyt Aktualności, a którzy utracić dotychczasowe pozycje. Takiej roli nie będą też wyłącznie spełniać zewnętrzni konsultanci. Facebook zdecydował, że jeden z najważniejszych głosów w klasyfikowaniu mediów będzie należał do użytkowników.
Według zapowiedzi Facebook w ramach pilotażu rozpocznie w USA program w którym internauci korzystający z serwisu będą pytani o to których wydawców oceniają jako dostawców wiarygodnych i wysokiej jakości informacji. Co pewien czas wybrani użytkownicy zobaczą przy konkretnych publikacjach ankietę z prośbą o ocenę wiarygodności wydawcy.
W zależności od oceny uczestników sondażu konkretne media będą zyskiwały lub traciły wyższe pozycje w News feedzie. Na razie pilotaż będzie prowadzony jedynie wśród użytkowników w Stanach Zjednoczonych, później zgodnie z zapowiedzią zostanie rozszerzony na inne regiony świata.
Zuckerberg podkreśla, że ostatnia decyzja o zmianie News feedu i weryfikacji źródeł informacji przez użytkowników wpisuje się we wcześniejsze zapowiedzi naprawy Facebooka w br. Dzięki najnowszemu projektowi w serwisie ma się pojawiać mniej fake newsów, wzrosnąć za to liczba sprawdzonych informacji. Szef Facebooka przewiduje też, że udział treści od wydawców w Aktualnościach zmniejszy się do 4 proc. zamiast obecnych 5 proc.
Na zapowiedzi Facebooka zareagowała amerykańska giełda, na której obecnych jest wielu największych wydawców w USA. Akcje tych tytułów które są powszechnie uważane za wiarygodne źródła wzrosły, zaś największy skok zanotował „The New York Times”. Podczas piątkowej sesji udziały dziennika poszybowały w górę o 9 proc. osiągając cenę 21,9 dol. za akcję. Wzrosty, choć znacząco niższe od „NYT” dotyczyły też m.in. „The Wall Street Journal” oraz „The New York Post”.
W III kwartale ub.r. Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol. dolarów, a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.
Dołącz do dyskusji: Użytkownicy Facebooka zdecydują o pozycji wydawców w News feedzie. Akcje „New York Timesa” w górę o 9 procent
Zarejestruj się już dziś stąd a voucher dodatkowo może być twój : http://www.affml.pl/p/cKwQ/d2YI/NVn7
Fakeowe konta i tak ocenią wysoko fakeowe posty z fakeowych wydawców.