SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook, Google i najwięksi marketerzy będą walczyć ze stereotypami w reklamie

Koncerny Unilever, WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft oraz J&J wspólnie z UN Women ogłosiły start projektu Unstereotype Alliance, w ramach którego firmy będą walczyć ze stereotypowym postrzeganiem płci w działaniach marketingowych.

Spotkanie Unstereotype Alliance po raz pierwszy odbyło się wczoraj, podczas festiwalu reklamowego Cannes Lions. Uczestnicy omawiali tam rozwiązania, które dzięki działaniom reklamowym pozwolą na wprowadzenie pozytywnych zmian kulturowych, kształtując realistyczne, obiektywne wizerunki kobiet i mężczyzn.

- Stereotypy odzwierciedlają głęboko zakorzenione wyobrażenia co do kobiecości i męskości. Negatywne, umniejszające wizerunki kobiet i dziewcząt to jedna z największych barier w upowszechnianiu równościowego podejścia do płci, dlatego musimy starać się je zmieniać, ilekroć się pojawią. Reklama stanowi szczególnie silny środek oddziaływania na społeczne postawy i normy. Cieszymy się, że wspólnie z najważniejszymi firmami kształtującymi rynek, będziemy w stanie wpłynąć na to, jak postrzegane są kobiety na całym świecie - powiedział Phumzile Mlambo-Ngcuka, executive director UN Women.

- W naszej branży obserwujemy pewien postęp, jednak dopóki wciąż zdarzają się reklamy, które umniejszają lub ograniczają role, jakie odgrywają w społeczeństwie zarówno kobiety, jak i mężczyźni, wciąż mamy co robić. Wspólnie z partnerami z różnych sektorów chcemy wypracować metody dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, by zapewnić jak najsilniejsze oddziaływanie sojuszu na rynek. Wierzymy, że wspólnie uda nam się doprowadzić do trwałej zmiany. Nie jest to już wyłącznie imperatyw społeczny, ale także biznesowy, a nowoczesne reklamy okazują się o 25 proc. skuteczniejsze i zapewniają większą widoczność markom - dodał Keith Weed, chief marketing and communications officer w Unilever.

Wśród członków założycieli Unstereotype Alliance są ANA Alliance for Family Entertainment,  Alibaba, AT&T, Cannes Lions, Diageo, Facebook, Geena Davis Institute, Google, IPA, IPG, J&J, Mars, Mattel, Microsoft, P&G, Publicis, The Female Quotient, Twitter, UN Women, Unilever, WFA i WPP.

Dołącz do dyskusji: Facebook, Google i najwięksi marketerzy będą walczyć ze stereotypami w reklamie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ada
reklam jest dźwignia handlu http://oklejarnia.pl
odpowiedź