Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w I półroczu br. pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w I półroczu 2013 roku wyniosła 344 614 egz. W porównaniu do I kwartału 2012 roku zmniejszyła się ona o 11,11 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,88 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 156 392 egz., notując jednak spadek wynoszący 4,19 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 139 741 egz., po spadku o 15,91 proc.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,86 proc.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w I półroczu br. wynosiła 27 242 egz., po jedynym wzroście w zestawieniu wynoszącym 1,97 proc. Stanowiła ona 97,98 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.
Z kolei oczko niżej uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna”. W analizowanym okresie notował on średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 15 521 egz., co stanowiło 29,11 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,37 proc.
Natomiast sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła 11 896 egz., co oznacza 18,52 proc. udziału w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 53,12 proc. Dziennik ten pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 70,09 proc.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |||||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||||
Tytuł | Rozpow. Płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wyd. druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 348 527 | 348 527 | 344 614 | 3 811 | 391 652 | 391 652 | 387 690 | 3 892 |
Super Express | 157 951 | 157 231 | 156 392 | 839 | 165 373 | 164 617 | 163 232 | 1 305 |
Gazeta Wyborcza | 229 883 | 209 010 | 139 741 | 67 038 | 264 543 | 246 252 | 166 174 | 78 062 |
Przegląd Sportowy | 37 134 | 37 134 | 36 257 | 751 | 44 191 | 44 191 | 43 241 | 846 |
Gazeta Polska Codziennie | 27 803 | 27 803 | 27 242 | 131 | 26 919 | 26 919 | 26 717 | 112 |
Dziennik Gazeta Prawna | 72 152 | 53 317 | 15 521 | 29 126 | 91 405 | 59 532 | 20 797 | 33 096 |
Rzeczpospolita | 104 904 | 64 241 | 11 896 | 45 024 | 112 719 | 85 089 | 25 375 | 55 696 |
Puls Biznesu | 16 611 | 11 804 | 1 945 | 7 655 | 17 791 | 12 675 | 2 149 | 8 918 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 792 | 3 731 | 1 461 | 1 864 | 7 460 | 4 393 | 1 882 | 2 112 |
Dołącz do dyskusji: Tylko „Gazeta Polska Codziennie” sprzedaje w kioskach coraz więcej
Ale że jeszcze jest 139 741 idotów, którzy co rano miast iść do kibelka i tam g*wno zrobić, idą do kiosku GWno kupić...