Tylko 11 proc. polskich firm wysyła elektroniczne faktury
Tylko 11 proc. polskich firm wysyła e-faktury oraz faktury pocztą elektroniczną swoim klientom i partnerom, wynika z badania przeprowadzonego dla Itella Group. Średnia dla 16 europejskich krajów w których przeprowadzono badanie to 50 proc.
"Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia spodziewamy się, że w ciągu 2-3 najbliższych lat rozwój będzie bardzo szybki" - powiedział dyrektor zarządzający Itella Information w Polsce. Miikka Savolainen. Jego zdaniem słaby (najgorszy wśród 16 badanych państw) wynik, to częściowo efekt tego, że polskie firmy koncentrowały się w ostatnim okresie na rozwoju samego biznesu, kosztem walki o efektywność procesów biznesowych.
Z badania dla Itella wynika, że 18% polskich firm odbiera e-faktury oraz faktury drogą elektroniczną. Średnia dla wszystkich badanych państw wynosi 52% a liderem jest Estonia (93%).
Według dyrektora ds. rozwoju i obsługi klienta w Itella Information Jarosława Tkaczyka mała popularność e-faktur w Polsce to również wina przepisów, które ściśle rozdzielają oryginał i kopię faktury.
Badane firmy spodziewają się jednak, że w ciągu 2-3 lat zwiększenie udziału faktur elektronicznych na polskim rynku będzie "szybkie".
Z badania wynika także, że 27% polskich konsumentów odbiera faktury elektroniczne. To wynik lepszy niż w przypadku Rosji (24%), ale ustępuje już Słowacji (28%). Średnia wynosi 41% w liderem jest Dania (78%),
Itella działa w sektorze komunikacji pocztowej, logistyki informacji oraz logistyki materiałów, świadczy usługi w Północnej i Środkowej Europie, a także w Rosji. Przychody netto grupy (wcześniej Posti czyli Fińska poczta) wyniosły w 2009 roku 1898 mln euro. Korporacja jest spółką skarbu państwa w całości należącą do rządu Finlandii.
Itella Information oferuje rozwiązania outsourcingowe w zakresie przetwarzania i obsługi faktur sprzedaży oraz faktur zakupu, a także w zakresie pełnego outsourcingu procesów biznesowych związanych z obiegiem dokumentów finansowych.
W Polsce Itella działa od 2008 r., kiedy kupiła firmę BusinessPoint specjalizującą się w druku i zarządzaniu dokumentacją.
Dołącz do dyskusji: Tylko 11 proc. polskich firm wysyła elektroniczne faktury