„Twój Styl” i „Glamour” tracą czytelników, „Wysokie Obcasy Extra” na piątym miejscu
W kwietniu 2014 roku liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych był „Twój Styl”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Cosmopolitan”, a na przeciwnym biegunie znalazł się magazyn „Glamour”.
Sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w kwietniu 2014 roku wyniosła 217 996 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do kwietnia 2013 roku pismo to zanotowało spadek o 8,30 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z ósmej na drugą lokatę awansował magazyn „Cosmopolitan” (Marquard Media Polska) z wynikiem na poziomie 90 254 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zwiększyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 34,16 proc. W lipcu ub.r. tytuł ten został odświeżony, a jego cena spadła z 5,99 zł do 3,99 zł (więcej na ten temat).
Trzecia pozycja należała do miesięcznika „Avanti” (Agora), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy jednak zmniejszył się o 32,85 proc. i wyniósł 85 064 egz.
Na piątym miejscu uplasował się miesięcznik „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), który do lutego br. był dwumiesięcznikiem. Sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu br. wyniosła 75 485 egz.
Natomiast najwięcej - 55,74 proc. do 73 560 egz. - stracił miesięcznik „Glamour” (G+J Polska). W zestawieniu spadł on z miejsca drugiego na szóste. W kwietniu ub.r. tytuł ukazał się wraz z kuponami zniżkowymi, a w tym roku dołączono je do wydania majowego.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 299 965 | 219 358 | 217 996 | 299 936 | 237 887 | 237 737 |
Cosmopolitan | 160 000 | 90 254 | 90 254 | 140 000 | 67 565 | 67 275 |
Avanti | 171 050 | 85 430 | 85 064 | 215 000 | 126 788 | 126 681 |
Joy | 160 000 | 80 598 | 80 598 | 150 000 | 76 026 | 76 026 |
Wysokie Obcasy Extra | 173 254 | 81 357 | 75 485 | - | - | - |
Glamour | 140 000 | 73 560 | 73 560 | 301 637 | 166 261 | 166 200 |
Pani | 140 000 | 69 017 | 68 859 | 149 974 | 82 621 | 81 601 |
Zwierciadło | 134 000 | 66 718 | 66 718 | 141 000 | 86 324 | 86 324 |
Hot Moda & Shopping | 130 000 | 60 830 | 60 830 | 130 000 | 72 705 | 72 705 |
Elle | 104 580 | 55 562 | 53 462 | 115 000 | 57 871 | 55 821 |
In Style - Edycja Polska | 155 000 | 98 565 | 38 565 | 124 000 | 47 285 | 47 285 |
Harpers Bazaar | 60 000 | 28 120 | 28 120 | 100 000 | 42 891 | 42 891 |
Uroda | 80 300 | 27 901 | 27 901 | 82 500 | 39 548 | 33 548 |
Shape | 38 000 | 22 342 | 22 342 | 38 000 | 23 411 | 23 411 |
W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 6,62 proc.) pochwalić się mógł „Twój Styl”. Z kolei najwięcej stracił tutaj miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska) - było to 56,39 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Twój Styl | 299 965 | 219 358 | 217 996 | 300 820 | 205 883 | 204 456 |
Cosmopolitan | 160 000 | 90 254 | 90 254 | 160 000 | 93 367 | 93 367 |
Avanti | 171 050 | 85 430 | 85 064 | 200 200 | 120 282 | 119 901 |
Joy | 160 000 | 80 598 | 80 598 | 160 000 | 111 237 | 111 237 |
Wysokie Obcasy Extra | 173 254 | 81 357 | 75 485 | 155 420 | 80 006 | 74 730 |
Glamour | 140 000 | 73 560 | 73 560 | 140 870 | 86 824 | 81 124 |
Pani | 140 000 | 69 017 | 68 859 | 139 984 | 78 585 | 78 413 |
Zwierciadło | 134 000 | 66 718 | 66 718 | 134 000 | 76 819 | 76 789 |
Hot Moda & Shopping | 130 000 | 60 830 | 60 830 | 130 000 | 71 623 | 71 573 |
Elle | 104 580 | 55 562 | 53 462 | 115 000 | 68 331 | 66 331 |
In Style - Edycja Polska | 155 000 | 98 565 | 38 565 | 95 000 | 46 341 | 46 341 |
Harpers Bazaar | 60 000 | 28 120 | 28 120 | 65 000 | 31 118 | 31 118 |
Uroda | 80 300 | 27 901 | 27 901 | 80 235 | 32 401 | 32 401 |
Shape | 38 000 | 22 342 | 22 342 | 80 000 | 51 314 | 51 234 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” i „Glamour” tracą czytelników, „Wysokie Obcasy Extra” na piątym miejscu