TVP, TVN7 i Disney Channel więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)
W kwietniu br. cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną były o 1,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. W czołówce największe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały TVN7 i Disney Channel, a duży spadek - TVN. Nieznacznie spadły przychody Polsatu, a wzrosły TVP1 i TVP2.
Jak wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w kwietniu br. cennikowe nakłady na reklamę telewizyjną (bez rabatów i autopromocji) wyniosły 1,55 mld zł, o 21,4 mln zł więcej niż przed rokiem. Oznacza to wzrost o 1,4 proc.
Przypomnijmy, że według szacunków Starlinka faktyczna wartość rynku reklamy telewizyjnej w I kwartale br. wyniosła 831,7 mln zł, o 4,7 proc. więcej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).
>>> Polsat nowym liderem rynku, TV Puls zyskuje, w dół TV4
W kwietniu br. dwa kanały zarabiające zdecydowanie najwięcej z reklam zanotowały spadki. Wpływy Polsatu zmalały w skali roku o 11,5 mln zł (czyli o 4 proc.) do 275,6 mln zł, a TVN - aż o 101,9 mln zł (czyli o 28 proc) do 262,1 mln zł. Spadek drugiego kanału wynika częściowo z nowej polityki sprzedażowej, wprowadzonej przez jego biuro sprzedaży z początkiem br. (więcej na ten temat).
Za to pozostałe stacje z czołowej dziesiątki zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem. W ujęciu procentowym najbardziej zwiększyły się przychody Disney Channel i TVN7. Pierwsza stacja zanotowała wzrost o 30,4 proc. (czyli o 8,6 mln zł), a druga - o 33 proc. (8,9 proc.).
Wpływy TVP1 podskoczyły o 13,6 mln zł (7,9 proc. w górę), a TVP2 - o 18,5 mln zł (13,7 proc. w górę). TVN24 zarobił o 3,5 mln zł więcej niż w kwietniu ub.r. (wzrost o 8,3 proc.), AXN - o 3,2 mln zł (8 proc. w górę), Discovery Channel - o 4,5 mln zł (13,9 proc. w górę), a TV4 - o 1,4 mln zł (4,3 proc. w górę).
>>> TVN24 liderem stacji tematycznych, duży wzrost TVP Seriale (Top 25)
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IV.2013 |
IV.2014 |
POLSAT |
287 066 410 zł |
275 600 935 zł |
TVN |
363 975 190 zł |
262 092 415 zł |
TVP 1 |
172 097 575 zł |
185 730 759 zł |
TVP 2 |
134 972 025 zł |
153 528 187 zł |
TVN 24 |
41 713 604 zł |
45 193 635 zł |
AXN |
40 408 470 zł |
43 638 855 zł |
DISCOVERY CHANNEL |
32 439 030 zł |
36 944 511 zł |
DISNEY CHANNEL |
28 218 855 zł |
36 795 729 zł |
TVN 7 |
26 894 743 zł |
35 777 880 zł |
TV 4 |
32 553 169 zł |
33 970 876 zł |
monitorowane stacje razem |
1 534 595 910 zł |
1 555 970 402 zł |
Dołącz do dyskusji: TVP, TVN7 i Disney Channel więcej z reklam, ostro w dół TVN (TOP 10)