TVP: reklamy dozwolone w przerwie transmisji sportowej
Zgodnie z Ustawą o radiofonii i telewizji TVP ma prawo pokazywać reklamy w czasie każdej, nawet krótkiej przerwy w zawodach sportowych. Ostatnio niektórych widzów irytują takie bloki reklamowe przy relacjach z IO Londyn 2012.
Od początku Igrzysk Olimpijskich w Londynie wielu widzów narzeka na natłok reklam podczas transmisji zawodów w Telewizji Polskiej. W niektórych transmisjach bloki reklamowe były emitowane nawet podczas krótkich przerw w grze. Przykładowo w czasie niedzielnego meczu Agnieszki Radwańskiej, oglądanego w TVP2 przez 2,8 mln osób (zobacz szczegółowe dane), reklamy wyemitowano kilkukrotnie nawet podczas 60-sekundowych przerw między gemami. A ponieważ każdej przerwie reklamowej towarzyszy parę billboardów sponsorskich, realizatorzy spóźnili się raz na kolejny gem, przez co widzowie nie zobaczyli jego pierwszej wymiany.
>>> Kibice oburzeni na olimpijskie wpadki TVP: nie na żywo, reklamy i przerwana transmisja
Okazuje się jednak, że Telewizja Polska ma prawo nadawać reklamy w trakcie każdej przerwy w zawodach sportowych wynikającej z przepisów ich rozgrywania. Stanowi o tym drugi ustęp 16. artykułu Ustawy o radiofonii i telewizji.
W efekcie TVP mogłaby też pokazywać spoty np. podczas 60-sekundowych przerw technicznych w meczach siatkówki, które mają dużą oglądalność i są często rozgrywane w wieczornym prime-timie. Jednak - jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie - biuro reklamy TVP nie zamierza tego robić, ponieważ zdaje sobie sprawę, że takie bloki reklamowe są bardzo irytujące dla widzów i mogą powodować przełączanie się na inne kanały. Natomiast podczas niedzielnego meczu Radwańskiej reklamy między gemami wyemitowano tylko dwa razy.
>>> TVP Info kodowane w czasie Igrzysk Olimpijskich
TVP nie po raz pierwszy ma kłopoty z długimi blokami reklamowymi przy transmisjach sportowych. W czasie piłkarskich mistrzostw świata przed dwoma laty reklamy przed drugą połową jednego z meczów trwały tak długo, że na stadion przeniesiono się dwie minuty po jej rozpoczęciu, akurat kiedy padał gol.
Dołącz do dyskusji: TVP: reklamy dozwolone w przerwie transmisji sportowej