SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP publikuje roczne opusty dla reklamodawców, do 20 proc. rabatu

Zarząd Telewizji Polskiej zdecydował o ujawnieniu i publikacji wysokości rocznych opustów, jakich udziela swoim reklamodawcom - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. Maksymalny rabat wynosi 20 proc. TVP rezygnuje też z tajemnicy handlowej, bo chce promować informowanie reklamodawców o opustach, jakie za zaangażowanie otrzymują m.in. obsługujące ich agencje mediowe.

Jacek Kurski, prezes TVP - fot. akpa Jacek Kurski, prezes TVP - fot. akpa

Zarząd Telewizji Polskiej w osobach Jacka Kurskiego, prezesa i Michała Matyszkowicza, członka zarządu wystosował list do rynku, w którym informuje, że będzie publikować zasady przyznawania rocznego opustu za zaangażowanie oferenta (OZZO), czyli reklamodawcy, pośrednika, domu mediowego.

"Publikujemy zasady jego przyznawania oraz maksymalne wartości, jakie może uzyskać oferent we współpracy z TVP.
W odniesieniu do reklamodawców reprezentowanych przez agencje, TVP rezygnuje z tajemnicy handlowej względem OZZO, przez co promuje informowanie reklamodawców o wartości opustu za zaangażowanie, jaki otrzymał pośrednik" - napisano w liście.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zarząd TVP jednocześnie zaprasza wszystkie media i rynek reklamowy do otwartej dyskusji na temat możliwości wspólnego wypracowania jednolitych dla wszystkich uczestników rynku praktyk, dotyczących tzw. rocznych bonusów (AVB).

"W trosce o należytą reprezentatywność, zaproszenie do prac nad samoregulacją kierujemy zarówno do biur reklamy telewizji oraz pozostałych mediów, w tym do radia, internetu, kina i reklamy zewnętrznej, jak również do reklamodawców i agencji mediowych. Do dyskusji i prac zapraszamy również organizacje branżowe, w szczególności SAR, IAA oraz IAB Polska. Rozważamy możliwość zainteresowania naszą inicjatywą regulatora konkurencyjności rynku, aby otworzyć drogę do współregulacji w tym zakresie" - czytamy.

Od 4 do 20 proc.

Opust za zaangażowanie będzie przyznawany oferentom, którzy złożą deklarację roczną na wydatki na kampanie przeznaczone w programach TVP i mediach interaktywnych TVP i podpiszą najpóźniej do końca marca br. porozumienia w sprawie udzielenia opustu.

Wysokość opustów będzie zależeć m.in. od rozwoju współpracy i wzrostu łącznych wydatków na kampanie reklamowe w TVP rok
do roku, wysokości wydatków oferenta poniesionych w ramach cennika w danym roku, wysokości wydatków dla poszczególnych segmentów sprzedaży oraz ich udziału w ramach rocznych wydatków m.in. sponsorowanie, lokowanie, kanały
tematyczne oraz online, w tym projekty sponsorskie, niestandardowe i display oraz dobrej historii współpracy.

Biuro Reklamy TVP może nie udzielić opustu lub zmniejszyć jego wysokość, jeśli oferent zalega z płatnością na rzecz TVP.

Maksymalne wartości opustów wynoszą: dla reklamy - od 0 do 4 proc., dla sponsoringu tv - od 0 do 5 proc.i dla online - od 0 do 20 proc.

W przypadku porozumień w sprawie udzielenia opustu OZZO zawieranych przez domy mediowe, TVP wyraża zgodę na ujawnienie treści zawartego porozumienia reklamodawcom, na rzecz których dom mediowy poniósł wydatki na kampanie reklamowe objęte tym porozumieniem.

TVP ze wzrostem wpływów i niższym zyskiem

W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku przychody marketingowe TVP mocno wzrosły rok do roku: te z reklam - z 428,2 do 489,4 mln zł, a ze sponsoringu - z 79,9 do 86,7 mln zł. Przy czym nadawca spodziewał się więcej: 514,6 mln zł z reklam i 91,3 mln zł ze sponsoringu. W sprawozdaniu przekazanym Radzie Mediów Narodowych tłumaczy, że wynika to „z niepewnej sytuacji na rynku reklamy w związku z pandemią”.

Łączne przychody publicznego nadawcy zmalały rok do roku o 9,2 proc. do 2,36 mld zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 24 proc. do 2,15 mld zł zysk netto zmniejszył się z 702,6 do 164,4 mln zł. Wyniki są lepsze od planu TVP.

W 2020 roku Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.

Na koniec 2020 roku w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.

W planie finansowym na 2021 r. TVP zakładała wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.

Dołącz do dyskusji: TVP publikuje roczne opusty dla reklamodawców, do 20 proc. rabatu

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Telimena
Opust? Jakżesz to brzmi plebejsko. Azaliż racja nie jest po mej stronie? Obróciwszy się na lewy bok Klementyna jeszcze tylko palec do szklanki wsadziła. Zęby spokojnie moczyły się w roztworze. Odetchnęła z ulgą i przeszła do kolejnej fazy snu.
0 0
odpowiedź
User
Darek
Opust ?? Ło matko…
0 0
odpowiedź
User
Diego
To teraz czekamy na info z TeVauN i Possaatu. Max AVB = 20%?
0 0
odpowiedź