SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP nie pokaże spotu „HejtStop” z Jarosławem Kuźniarem, bo jest on twarzą TVN

Telewizja Polska odmówiła emisji spotu z kampanii „HejtStop”, w którym występuje Jarosław Kuźniar - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dlaczego? Bo dziennikarz pracuje w konkurencyjnej stacji.

Stworzone na potrzeby kampanii spot i plakaty pod hasłem „#ryjkuzniara” pokazują, jak prowadzący „Dzień dobry TVN” Jarosław Kuźniar przeobraża się, żeby pokazać hejterskie wpisy zamieszczane pod jego adresem w internecie. Ma to podkreślać, że mowa nienawiści w sieci zostawia trwały ślad w relacjach z ludźmi także poza internetem. Kuźniar bierze udział w akcji, bo od kilku lat zmaga się z hejterskimi wpisami pod swoim adresem.

Organizujące kampanię stowarzyszenie Projekt: Polska zgłosiło spot z udziałem dziennikarza do emisji w kanałach Telewizji Polskiej w ramach bezpłatnego czasu antenowego udostępnianego organizacjom pożytku publicznego. Komisja ds. Kampanii Społecznych TVP odmówiła jednak jego pokazania na antenach publicznego nadawcy.

- Stwierdzono, że używamy w spocie twarzy konkurencyjnej telewizji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Grabarczyk, koordynatorka akcji „#ryjkuzniara”. Potwierdza to w rozmowie z nami Aleksandra Gieros-Brzezińska, rzecznik prasowa Telewizji Polskiej, która podkreśla, że brak zgody TVP na emisję spotu z dziennikarzem TVN wynika z wewnętrznych przepisów spółki. Na razie nie udało nam się uzyskać od niej informacji, na podstawie dokładnie jakich zapisów podjęto tę decyzję.

Nie wiadomo jeszcze, czy klip będą pokazywać prywatni nadawcy telewizyjni. - Zaproponowaliśmy im go i czekamy na reakcję. Wiemy, że klip jest kontrowersyjny i do kiedy nie zostanie obejrzany przez wszystkie osoby decyzyjne, działy prawne, nikt nie podejmie się jego emisji. Zdajemy sobie sprawę, że może być o to trudno - przyznaje Grabarczyk. Na razie spot pokazano i dyskutowano o nim w piątkowym wydaniu „Dzień dobry TVN”.

Kampania z udziałem Kuźniara jest prowadzona przede wszystkim w internecie: na portalach społecznościowych oraz stronie HejtStop.pl, na której użytkownicy są zachęcani do nagrywania własnych wersji spotu z dziennikarzem oraz innych materiałów pokazujących, jak są oni hejtowani i jak sobie z tym radzą.

- Z naszej perspektywy spot i tak odnosi sukces, bo w internecie w ciągu kilku godzin dotarł do miliona użytkowników - zaznacza Joanna Grabarczyk. Będzie on emitowany też w stacjach Polskiego Radia, a plakaty z wizerunkiem Jarosława Kuźniara znajdą się w warszawskim metrze.

Akcja z udziałem dziennikarza TVN potrwa około dwóch tygodni. W kolejnych klipach pojawią się nieznane szerzej osoby, które także padły ofiarą internetowego hejtu.

Kreacją kampanii zajęła się agencja DDB & Tribal, realizacją klipu - studio Shootme, a za wsparcie w internecie odpowiada Brand24.

Kampania „HejtStop” jest prowadzona od lata br. Dotąd oprócz działań w internecie obejmowała m.in. happeningi z zamalowywaniem obraźliwych napisów na budynkach.

Dołącz do dyskusji: TVP nie pokaże spotu „HejtStop” z Jarosławem Kuźniarem, bo jest on twarzą TVN

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Tylko czekać kiedy prawica zainauguruje akcję Kuźniarstop.
0 0
odpowiedź
User
:-)
Resortowy prosiak twarzą TVN? :-) Ale to już tak oficjalnie? :-)
0 0
odpowiedź
User
burak
Twarzą? A nie Ryjkiem? ;)
0 0
odpowiedź