TVN24 po dużym wzroście przed TVP Info, kanały informacyjne Grupy TVN wyprzedziły TVP
W marcu 2016 roku na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów informacyjnych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. Największym wzrostem, niemal o 50 proc., pochwalić się mogła Superstacja, a spadła jedynie widownia TVP3.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w marcu br. należało do TVN24, którego udział wyniósł 3,69 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 30,39 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W marcu 2015 roku kanał ten był drugi.
Na drugą lokatę spadła nadająca naziemnie stacja TVP Info. Średni miesięczny wynik tej stacji jednak poszedł do góry o 0,67 proc. do 3,01 proc.
Podium uzupełnia Polsat News, który rok wcześniej był czwarty. W ubiegłym miesiącu kanał miał 0,99 proc. udziału, po wzroście o 3,13 proc.
Z kolei na czwartą lokatę spadł kanał TVP3. Zanotował on jedyny spadek w zestawieniu, wynoszący 10,10 proc. i miał 0,89 proc. udziału. Dwa oczka niżej uplasowała się Superstacja z udziałem wynoszącym 0,29 proc. Jej wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 45 proc.
Największy udział (4,01 proc.) wśród grup kanałów newsowych w marcu br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BIS i notujący wzrost o 28,53 proc. Stacje tej grupy wyprzedziły kanały newsowe TVP, których udział obniżył się o 2,01 proc. do 3,90 proc. (to dane dla TVP Info i TVP3).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
|
marzec 2015 |
marzec 2016 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
2,83% |
3,69% |
TVP INFO |
2,99% |
3,01% |
Polsat News |
0,96% |
0,99% |
TVP3 |
0,99% |
0,89% |
TVN24 BIS |
0,29% |
0,32% |
Superstacja |
0,20% |
0,29% |
TV Republika |
0,09% |
0,12% |
Polsat News 2 |
0,10% |
0,11% |
Grupy kanałów |
||
TVN |
3,12% |
4,01% |
TVP |
3,98% |
3,90% |
Polsat |
1,06% |
1,10% |
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w marcu 2016 roku umocnił się TVN24 z wynikiem 2,36 proc., po wzroście o 3,06 proc. Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,25 proc. udziału, do góry o 1,63 proc.), a trzeci był Polsat News (0,75 proc.; w dół o 1,32 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 50 proc. do 0,09 proc. udziału, również i tutaj pochwalić się mogła Superstacja. Z kolei najwięcej stracił TVN24 BIS - było to 30 proc. do 0,21 proc.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej spółki miały tutaj 2,57 proc. udziału po spadku o 0,77 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 16-49 |
|
marzec 2015 |
marzec 2016 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
2,29% |
2,36% |
TVP INFO |
1,23% |
1,25% |
Polsat News |
0,76% |
0,75% |
TVP3 |
0,56% |
0,51% |
TVN24 BIS |
0,30% |
0,21% |
Superstacja |
0,06% |
0,09% |
TV Republika |
0,06% |
0,07% |
Polsat News 2 |
0,08% |
0,07% |
Grupy kanałów |
||
TVN |
2,59% |
2,57% |
TVP |
1,79% |
1,76% |
Polsat |
0,84% |
0,82% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 po dużym wzroście przed TVP Info, kanały informacyjne Grupy TVN wyprzedziły TVP