TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną, 8TV w czołówce. W dół TVP Info, w górę TVP ABC (top 25)
W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. 0,41 proc. udziału zanotowała nowa stacja 8TV. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w październiku 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,66 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 10,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W październiku 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 2,95 proc., po spadku o 16,43 proc.
Podium uzupełnia stacja TTV. Jej udział zwiększył się o 0,68 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,49 proc. Oczko niżej znalazł się kanał TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,42 proc., po spadku o 3,40 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVP ABC, która awansowała z 10. lokaty (1,16 proc.; wzrost o 68,12 proc. - największy w top 10).
W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,07 proc.; spadek o 0,93 proc.), Stopklatka TV (1,01 proc.; wzrost o 21,69 proc.), TVP3 (0,93 proc.; - 9,71 proc.), TVP Rozrywka (0,92 proc.; - 12,38 proc.) i Polo TV (0,77 proc.; - 1,28 proc.).
Warto dodać, że 25. miejsce zajął nowy kanał 8TV, który nadaje od końca wrześnie br. Jego średni udział w październiku br. wyniósł 0,41 proc.
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
październik 2015 | październik 2016 | ||
SHR % | SHR % | W proc. | |
TVN24 | 3,32% | 3,66% | 10,24% |
TVP INFO | 3,53% | 2,95% | -16,43% |
TTV | 1,48% | 1,49% | 0,68% |
TVP Seriale | 1,47% | 1,42% | -3,40% |
TVP ABC | 0,69% | 1,16% | 68,12% |
Polsat News | 1,08% | 1,07% | -0,93% |
Stopklatka | 0,83% | 1,01% | 21,69% |
TVP3 | 1,03% | 0,93% | -9,71% |
TVP Rozrywka | 1,05% | 0,92% | -12,38% |
Polo TV | 0,78% | 0,77% | -1,28% |
ATM Rozrywka | 0,68% | 0,77% | 13,24% |
Fokus TV | 0,66% | 0,75% | 13,64% |
TVN Style | 0,66% | 0,72% | 9,09% |
Nickelodeon | 0,70% | 0,71% | 1,43% |
TVN Turbo | 0,43% | 0,56% | 30,23% |
TVP Historia | 0,67% | 0,55% | -17,91% |
Discovery Channel | 0,50% | 0,54% | 8,00% |
Polsat Play | 0,45% | 0,53% | 17,78% |
Polsat Film | 0,44% | 0,49% | 11,36% |
AXN | 0,62% | 0,48% | -22,58% |
Polsat Sport | 0,77% | 0,48% | -37,66% |
Disney Junior | 0,40% | 0,45% | 12,50% |
Polsat Sport News | 0,60% | 0,44% | -26,67% |
Polsat Cafe | 0,35% | 0,43% | 22,86% |
8TV | - | 0,41% | - |
W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w październiku 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do października 2015 roku zmniejszył się tutaj o 22,18 proc. i wyniósł 2 proc.
Drugą lokatę zajęła stacja TTV (1,89 proc.; wzrost o 8,62 proc.), a podium uzupełniają TVP Seriale (1,54 proc.; w dół o 9,94 proc.).
Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 72,31 proc. do 1,12 proc., też pochwalić się mogło TVP ABC. Największy spadek w tym ujęciu w top 10 odnotowało TVP Info - o 37,34 proc. do 0,99 proc.
W tym ujęciu 8TV z udziałem na poziomie 0,70 proc., zajęła 17. miejsce.
Stacja | Wszyscy 16-49 | Dynamika | |
październik 2015 | październik 2016 | ||
SHR % | SHR % | W proc. | |
TVN24 | 2,57% | 2,00% | -22,18% |
TTV | 1,74% | 1,89% | 8,62% |
TVP Seriale | 1,71% | 1,54% | -9,94% |
Polo TV | 1,20% | 1,23% | 2,50% |
TVP ABC | 0,65% | 1,12% | 72,31% |
Stopklatka | 0,91% | 1,09% | 19,78% |
TVN Style | 0,85% | 1,02% | 20,00% |
TVP INFO | 1,58% | 0,99% | -37,34% |
TVN Turbo | 0,65% | 0,92% | 41,54% |
ATM Rozrywka | 0,79% | 0,90% | 13,92% |
Fokus TV | 0,78% | 0,82% | 5,13% |
Comedy Central | 0,68% | 0,79% | 16,18% |
Discovery Channel | 0,58% | 0,75% | 29,31% |
Polsat News | 0,83% | 0,71% | -14,46% |
Polsat Film | 0,68% | 0,71% | 4,41% |
TVP Rozrywka | 1,04% | 0,70% | -32,69% |
8TV | - | 0,70% | - |
Polsat Play | 0,58% | 0,63% | 8,62% |
Disney Junior | 0,50% | 0,55% | 10,00% |
TVP3 | 0,57% | 0,54% | -5,26% |
AXN | 0,66% | 0,51% | -22,73% |
TVP Historia | 0,59% | 0,49% | -16,95% |
TVN Fabula | 0,16% | 0,48% | 200,00% |
Nickelodeon | 0,49% | 0,47% | -4,08% |
FOX | 0,29% | 0,46% | 58,62% |
Dołącz do dyskusji: TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną, 8TV w czołówce. W dół TVP Info, w górę TVP ABC (top 25)
TVN24 = zalew lewactwa i KODziarstwa.
I tyle w temacie.
Utrata w ciągu roku co czwartego widza grupy komercyjnej bez jakichkolwiek zysków w innych grupach w normalnym świecie byłaby powodem restrukturyzacji kanału i wywalenia zarządu.
A jeszcze niedawno przeczyłeś, że najchętniej oglądana;)
Jeszcze kilka miesięcy dobrej zmiany i stwierdzisz, że TVN24 jest najlepszym źródłem wiedzy, a obecny rząd to w sumie można wymienić;)