SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną, 8TV w czołówce. W dół TVP Info, w górę TVP ABC (top 25)

W październiku br. na pozycję lidera oglądalności wśród kanałów tematycznych awansował TVN24, który wyprzedził TVP Info. 0,41 proc. udziału zanotowała nowa stacja 8TV. Top 25 stacji w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji tematycznych w październiku 2016 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,66 proc. W porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej zwiększył się on o 10,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych dzięki uprzejmości jednego z nadawców. W październiku 2015 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.

Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 2,95 proc., po spadku o 16,43 proc.

Podium uzupełnia stacja TTV. Jej udział zwiększył się o 0,68 proc. i w analizowanym okresie wyniósł 1,49 proc. Oczko niżej znalazł się kanał TVP Seriale z wynikiem w zeszłym miesiącu na poziomie 1,42 proc., po spadku o 3,40 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka stacja TVP ABC, która awansowała z 10. lokaty (1,16 proc.; wzrost o 68,12 proc. - największy w top 10).

W czołowej dziesiątce zestawienia uplasowały się jeszcze takie kanały jak: Polsat News (1,07 proc.; spadek o 0,93 proc.), Stopklatka TV (1,01 proc.; wzrost o 21,69 proc.), TVP3 (0,93 proc.; - 9,71 proc.), TVP Rozrywka (0,92 proc.; - 12,38 proc.) i Polo TV (0,77 proc.; - 1,28 proc.).

Warto dodać, że 25. miejsce zajął nowy kanał 8TV, który nadaje od końca wrześnie br. Jego średni udział w październiku br. wyniósł 0,41 proc.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

październik 2015

październik 2016

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

3,32%

3,66%

10,24%

TVP INFO

3,53%

2,95%

-16,43%

TTV

1,48%

1,49%

0,68%

TVP Seriale

1,47%

1,42%

-3,40%

TVP ABC

0,69%

1,16%

68,12%

Polsat News

1,08%

1,07%

-0,93%

Stopklatka

0,83%

1,01%

21,69%

TVP3

1,03%

0,93%

-9,71%

TVP Rozrywka

1,05%

0,92%

-12,38%

Polo TV

0,78%

0,77%

-1,28%

ATM Rozrywka

0,68%

0,77%

13,24%

Fokus TV

0,66%

0,75%

13,64%

TVN Style

0,66%

0,72%

9,09%

Nickelodeon

0,70%

0,71%

1,43%

TVN Turbo

0,43%

0,56%

30,23%

TVP Historia

0,67%

0,55%

-17,91%

Discovery Channel

0,50%

0,54%

8,00%

Polsat Play

0,45%

0,53%

17,78%

Polsat Film

0,44%

0,49%

11,36%

AXN

0,62%

0,48%

-22,58%

Polsat Sport

0,77%

0,48%

-37,66%

Disney Junior

0,40%

0,45%

12,50%

Polsat Sport News

0,60%

0,44%

-26,67%

Polsat Cafe

0,35%

0,43%

22,86%

8TV

-

0,41%

-

W grupie 16-49, czyli docelowej dla nadawców komercyjnych, w październiku 2016 roku na pierwszym miejscu również znalazł się kanał TVN24, którego udział w porównaniu do października 2015 roku zmniejszył się tutaj o 22,18 proc. i wyniósł 2 proc.

Drugą lokatę zajęła stacja TTV  (1,89 proc.; wzrost o 8,62 proc.), a podium uzupełniają TVP Seriale (1,54 proc.; w dół o 9,94 proc.).

Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu, wynoszącym 72,31 proc. do 1,12 proc., też pochwalić się mogło TVP ABC. Największy spadek w tym ujęciu w top 10 odnotowało TVP Info - o 37,34 proc. do 0,99 proc.

W tym ujęciu 8TV z udziałem na poziomie 0,70 proc., zajęła 17. miejsce.

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

październik 2015

październik 2016

SHR %

SHR %

W proc.

TVN24

2,57%

2,00%

-22,18%

TTV

1,74%

1,89%

8,62%

TVP Seriale

1,71%

1,54%

-9,94%

Polo TV

1,20%

1,23%

2,50%

TVP ABC

0,65%

1,12%

72,31%

Stopklatka

0,91%

1,09%

19,78%

TVN Style

0,85%

1,02%

20,00%

TVP INFO

1,58%

0,99%

-37,34%

TVN Turbo

0,65%

0,92%

41,54%

ATM Rozrywka

0,79%

0,90%

13,92%

Fokus TV

0,78%

0,82%

5,13%

Comedy Central

0,68%

0,79%

16,18%

Discovery Channel

0,58%

0,75%

29,31%

Polsat News

0,83%

0,71%

-14,46%

Polsat Film

0,68%

0,71%

4,41%

TVP Rozrywka

1,04%

0,70%

-32,69%

8TV

-

0,70%

-

Polsat Play

0,58%

0,63%

8,62%

Disney Junior

0,50%

0,55%

10,00%

TVP3

0,57%

0,54%

-5,26%

AXN

0,66%

0,51%

-22,73%

TVP Historia

0,59%

0,49%

-16,95%

TVN Fabula

0,16%

0,48%

200,00%

Nickelodeon

0,49%

0,47%

-4,08%

FOX

0,29%

0,46%

58,62%

Dołącz do dyskusji: TVN24 najchętniej oglądaną stacją tematyczną, 8TV w czołówce. W dół TVP Info, w górę TVP ABC (top 25)

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Maciej deKODer
Najchętniej oglądana jeszcze nie znaczy, że merytorycznie najbardziej wartościowa.
TVN24 = zalew lewactwa i KODziarstwa.
I tyle w temacie.
odpowiedź
User
Ała
Biorąc pod uwagę, jak niesamowicie gorąca była polityczna jesień ubiegłego roku, to kanały informacyjne miały jesienią tego roku trudniej. Tymczasem TVN24 utrzymał i znacznie powiększył widownię, a TVPINFO znacznie stracił. Ponieważ nie ma teraz wyborów, odpływ młodszego widza z kanałów informacyjnych jakoś specjalnie nie dziwi. Ale skala odpływu jest znaczna. TVN24 to -22%, a TVPINFO aż prawie minus 40%.
Utrata w ciągu roku co czwartego widza grupy komercyjnej bez jakichkolwiek zysków w innych grupach w normalnym świecie byłaby powodem restrukturyzacji kanału i wywalenia zarządu.
odpowiedź
User
Ała
Najchętniej oglądana jeszcze nie znaczy, że merytorycznie najbardziej wartościowa.


A jeszcze niedawno przeczyłeś, że najchętniej oglądana;)
Jeszcze kilka miesięcy dobrej zmiany i stwierdzisz, że TVN24 jest najlepszym źródłem wiedzy, a obecny rząd to w sumie można wymienić;)
odpowiedź