TVN24 liderem stacji informacyjnych w 2014 roku z mniejszą przewagą nad TVP Info, mocno w górę TVN24 BIŚ
W 2014 roku najpopularniejszą stacją newsową było TVN24, ale zmniejszyła się jej przewaga nad TVP Info. Przekształcenie TVN CNBC w TVN24 BiŚ skutkowało ogromnym wzrostem oglądalności. Liderem wśród grup kanałów była Telewizja Polska.
Średni udział kanału informacyjnego TVN24 w rynku telewizyjnym w 2014 roku wyniósł 2,99 proc. po spadku o 3,86 proc. względem 2013 roku - wynika z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości jednej z firm medialnych.
Wzrost o 10 proc. odnotowało nadawane naziemnie TVP Info. Średni wynik tej stacji wyniósł w ub.r. 2,86 proc., po wzroście o 10 proc. TVP Info w 2014 roku udało się odbudować widownię, którą stacja utraciła we wrześniu 2013 roku, gdy kanał zniknął z analogowych pakietów kablówek, a nadawane w nim programy lokalne przeniesiono do TVP Regionalnej (więcej na ten temat). Udział tej stacji w 2014 roku wyniósł 1,09 proc., co dało jej trzecie miejsce w zestawieniu. Kanał ten powstał we wrześniu ub.r. - a jego uśredniony wynik za 2013 roku to 0,36 proc.
Tuż za podium rankingu znalazł się Polsat News, mając udział tylko minimalnie niższy od TVP Regionalnej (1,08 proc.). Zanotował on względem 2013 roku wzrost o 3,85 proc.
Piąte miejsce zajęły ex aequo Superstacja oraz TVN24 Biznes i Świat z udziałem wynoszącym 0,23 proc. Pierwszy z tych kanałów zanotował wzrost o 9,52 proc. Z kolei TVN24 BIŚ powstał w styczniu ub.r. w miejsce TVN CNBC. Ten ostatni kanał w 2013 roku miał 0,05 proc. udziału, co oznacza, że nowa stacja miała o 360 proc. lepszy wynik od poprzednika. Jednak dane TVN CNBC za ub.r. dotyczą tylko okresu od 1 marca do końca grudnia (wcześniej kanał nie był monitorowany).
Kolejna lokata należała do Telewizji Republika. Średni udział tej stacji w okresie od lipca, gdy weszła do panelu telemetrycznego do końca grudnia ub.r., wyniósł 0,14 proc.
Ostatnie miejsce w zestawieniu zajął Polsat News 2. W ub.r. miał on 0,08 proc. udziału – to dane obejmujące także okres, gdy kanał nadawał jeszcze pod nazwą Polsat Biznes (zmiana nazwy nastąpiła w czerwcu ub.r.). Oznacza to wzrost o 33,3 proc. względem 2013 roku.
Największy udział (3,95 proc.) wśród grup kanałów newsowych w listopadzie br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP Regionalna, co oznacza wzrost o 33,45 proc. Udział kanałów Grupy TVN (TVN 24 i TVN24 Biznes i Świat) w zeszłym roku wyniósł ok. 3,2 proc. (rok wcześniej 3,16 proc.), a Grupy Polsatu (Polsat News, Polsat News 2) - 1,16 proc. (rok wcześniej ok. 1,1 proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2014 |
|
2014 |
2013 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
2,99% |
3,11% |
TVP INFO |
2,86% |
2,60% |
TVP Regionalna* |
1,09% |
0,36% |
Polsat News |
1,08% |
1,04% |
Superstacja |
0,23% |
0,21% |
TVN24 Biznes i Swiat (TVN CNBC)** |
0,23% |
0,05% |
TV Republika*** |
0,14% |
- |
Polsat News 2 (Polsat Biznes)**** |
0,08% |
0,06% |
Wirtualnemedia.pl |
||
Grupy kanałów |
||
TVP |
3,95% |
2,96% |
TVN |
ok. 3,2% |
3,16% |
Polsat |
1,16% |
ok. 1,1% |
W grupie komercyjnej 16-49 liderem wśród stacji informacyjnych także było TVN24 z wynikiem 2,38 proc., po wzroście o 1,28 proc. Na drugim miejscu znalazło się TVP Info (1,11 proc. udziału, spadek o 4,31 proc.). Trzeci był Polsat News (0,91 proc.; + 12,35 proc.).
W tej grupie udział TVP Regionalnej wyniósł 0,55 proc., zaś TVN24 Biznes i Świat z 0,25 proc. udziału miał zdecydowanie lepszy wynik niż Superstacja (0,09 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych największy udział wśród widzów w wieku 16-49 lat miał TVN - było to ok. 2,6 proc. Udział stacji Telewizji Polskiej wyniósł zaś 1,66 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
16-49 |
|
2014 |
2013 |
|
Stacja |
SHR % |
SHR % |
TVN24 |
2,38% |
2,35% |
TVP INFO |
1,11% |
1,16% |
Polsat News |
0,91% |
0,81% |
TVP Regionalna* |
0,55% |
0,17% |
TVN24 Biznes i Swiat (TVN CNBC)** |
0,24% |
0,08% |
Superstacja |
0,09% |
0,08% |
TV Republika*** |
0,08% |
- |
Polsat News 2 (Polsat Biznes)**** |
0,07% |
0,06% |
Wirtualnemedia.pl |
||
Grupy kanałów |
||
TVN |
ok. 2,6 % |
2,43% |
TVP |
1,66% |
1,33% |
Polsat |
0,98% |
ok. 0,87% |
* TVP Regionalna monitorowana jest przez Nielsen Audience Measurement od 7 września 2013 roku. Podany udział to średnia za cały rok
** Udział TVN24 Biznes i Świat za 2014 rok obejmuje okres od 1 marca do 31 grudnia. W pozostałych miesiącach ub.r. kanał nie był monitorowany
*** Udział TV Republika za 2014 rok obejmuje okres od 1 lipca do 31 grudnia. W pozostałych miesiącach ub.r. kanał nie był monitorowany
**** Udział Polsat Biznes za 2013 rok obejmuje okres od 1 lutego do 31 grudnia. W styczniu 2013 roku kanał nie był monitorowany
Dołącz do dyskusji: TVN24 liderem stacji informacyjnych w 2014 roku z mniejszą przewagą nad TVP Info, mocno w górę TVN24 BIŚ