SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN zyskuje po wprowadzeniu wiosennej ramówki. "Fakty" lepsze od "Wiadomości"

W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.

Udział liderującej TVP1 w okresie od 15 do 21 lutego 2016 roku zmniejszył się o 0,33 pkt. proc. do 12,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 1,20 pkt. proc. i wyniósł 11,22 proc. Warto dodać, że w zeszłym tygodniu stacja ta zaczęła pokazywać premierowe emisje programów z wiosennej ramówki.

Na ostatnią pozycję podium spadł Polsat. Wynik tej stacji to 10,49 proc., po stracie o 0,30 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,37 proc.; w dół o 0,30 pkt. proc.).

Relatywnie wysokimi udziałami w rynku telewizyjnym w zeszłym tygodniu (na tle ostatnich paru tygodni) w zestawieniu top 20 pochwalić się mogły takie stacje jak: TVN24 (3,36 proc.; do góry o 0,05 pkt. proc.), TV Puls (3,18 proc.; bez zmian), TTV (1,68 proc.; + 0,01 pkt. proc.), TVP Seriale (1,49 proc.; + 0,02 pkt. proc.) i Stopklatka TV (1,06 proc.; + 0,09 pkt. proc.).

Wszyscy 4+

08.02.2016 - 14.02.2016

15.02.2016 - 21.02.2016

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVP1

889 381

12,67%

892 001

12,34%

2

TVN

703 376

10,02%

810 777

11,22%

3

Polsat

757 128

10,79%

758 445

10,49%

4

TVP2

608 464

8,67%

605 312

8,37%

5

TVP INFO

216 103

3,08%

260 398

3,60%

6

TVN24

232 471

3,31%

243 076

3,36%

7

TV4

235 221

3,35%

234 656

3,25%

8

TV PULS

223 180

3,18%

229 706

3,18%

9

TVN7

200 417

2,86%

208 931

2,89%

10

Puls 2

123 638

1,76%

122 806

1,70%

11

TTV

117 291

1,67%

121 593

1,68%

12

TV6

112 304

1,60%

115 173

1,59%

13

TVP Seriale

103 445

1,47%

107 412

1,49%

14

Polsat2

100 825

1,44%

93 665

1,30%

15

TVP Rozrywka

75 805

1,08%

78 439

1,09%

16

Stopklatka

68 054

0,97%

76 815

1,06%

17

Polsat News

67 195

0,96%

68 136

0,94%

18

TVP3 [TVP Regionalna]

72 226

1,03%

64 416

0,89%

19

TVP ABC

64 822

0,92%

60 799

0,84%

20

Polo TV

60 034

0,86%

59 344

0,82%

W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 1,19 pkt. proc. do 13,78 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział uplasował się na poziomie 12,37 proc., po stracie o 0,34 pkt. proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,99 proc., po spadku o 0,50 pkt. proc. Zaś czwarta lokata przypadła Dwójce (do góry o 0,09 pkt. proc. do 7,54 proc.).

Wszyscy 16-49

08.02.2016 - 14.02.2016

15.02.2016 - 21.02.2016

Lp.

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

1

TVN

336 782

12,59%

382 755

13,78%

2

Polsat

340 128

12,71%

343 392

12,37%

3

TVP1

227 053

8,49%

221 856

7,99%

4

TVP2

199 289

7,45%

209 399

7,54%

5

TV4

101 266

3,78%

102 281

3,68%

6

TV PULS

93 036

3,48%

101 270

3,65%

7

TVN7

79 462

2,97%

84 656

3,05%

8

TVN24

58 331

2,18%

63 979

2,30%

9

TTV

53 632

2,00%

55 448

2,00%

10

TV6

50 198

1,88%

53 575

1,93%

11

Puls 2

57 075

2,13%

52 795

1,90%

12

TVP Seriale

51 097

1,91%

50 755

1,83%

13

TVP INFO

30 419

1,14%

42 052

1,51%

14

Polo TV

37 171

1,39%

38 175

1,37%

15

Polsat2

37 381

1,40%

33 757

1,22%

16

Stopklatka

22 563

0,84%

30 391

1,09%

17

TVP Rozrywka

29 779

1,11%

27 547

0,99%

18

ATM Rozrywka

26 099

0,98%

27 091

0,98%

19

TVN Turbo

19 737

0,74%

24 713

0,89%

20

Fokus TV

22 879

0,86%

23 724

0,85%

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: TVN zyskuje po wprowadzeniu wiosennej ramówki. "Fakty" lepsze od "Wiadomości"

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ani grosza
Spójrzmy na tabelki, okazuje się , że widownia TVP1 to są babcie i dziadki, w przypadku info to już jest katastrofa z dziadkami 5 miejsce 3,6%, bez dziadków miejsce 13 -1,5%, czyli nominalnie grubo ponad połowę widzów stanowią babcie i dziadki .
odpowiedź
User
Staszek
@ani grosza
Oglądalność kanałów TVP wygląda najgorzej w najmłodszych grupach wiekowych. Więc z kolejnymi latami i naturalnymi procesami demograficznymi (umieranie starszy ludzi) to wyniki TVP będą jeszcze spadać. Młodzi ludzie nie mają już wyuczonego odruchu włączania telewizora przyciskiem 1, i oglądania najpierw TVP.
odpowiedź
User
marketer
brawo KRZYSZTOF ZIEMIEC - jesteś SIMPLE THE BEST
odpowiedź