TVN nowym liderem w grupie komercyjnej. „Teleexpress” hitem tygodnia
W minionym tygodniu pozycję lidera oglądalności w rynku telewizyjnym zajęła TVP1. Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej na pierwsze miejsce awansował TVN, który wyprzedził Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 27 lipca do 2 sierpnia 2015 roku zmniejszył się o 0,02 pkt. proc. do 11,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wzrósł o 0,45 pkt. proc. i wyniósł 10,38 proc. Na ostatniej pozycji podium uplasował się Polsat, który tydzień wcześniej był drugi. Wynik tej stacji to 10,29 proc., po spadku o 0,10 pkt. proc. Natomiast czwarte miejsce przypadło TVP2 (tylko 6,41 proc.; w dół o 0,79 pkt. proc.).
Warto dodać, że łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał w ciągu tygodnia z 38,61 proc. do 38,15 proc.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,66 proc., po spadku o 0,20 pkt. proc.
Wszyscy 4+ | 20.07 - 26.07.2015 r. | 27.07 - 02.08.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVP1 | 629 948 | 11,09% | 628 080 | 11,07% |
2 | TVN | 563 992 | 9,93% | 588 574 | 10,38% |
3 | Polsat | 590 105 | 10,39% | 583 918 | 10,29% |
4 | TVP2 | 408 839 | 7,20% | 363 724 | 6,41% |
5 | TVP INFO | 219 430 | 3,86% | 207 353 | 3,66% |
6 | TV PULS | 183 351 | 3,23% | 201 511 | 3,55% |
7 | TV4 | 190 711 | 3,36% | 199 506 | 3,52% |
8 | TVN7 | 183 495 | 3,23% | 192 772 | 3,40% |
9 | TVN24 | 205 187 | 3,61% | 191 398 | 3,37% |
10 | Puls 2 | 104 788 | 1,85% | 105 819 | 1,87% |
11 | TTV - Twoja Telewizja | 94 009 | 1,66% | 100 446 | 1,77% |
12 | Polsat2 | 92 203 | 1,62% | 99 095 | 1,75% |
13 | TVP Seriale | 92 964 | 1,64% | 92 530 | 1,63% |
14 | TVP Rozrywka | 73 508 | 1,29% | 80 019 | 1,41% |
15 | TV6 | 76 542 | 1,35% | 73 369 | 1,29% |
16 | TVP Regionalna | 72 178 | 1,27% | 68 727 | 1,21% |
17 | Polsat News | 71 617 | 1,26% | 62 075 | 1,09% |
18 | Polo TV | 60 738 | 1,07% | 59 595 | 1,05% |
19 | Nickelodeon | 42 403 | 0,75% | 50 469 | 0,89% |
20 | Stopklatka | 57 281 | 1,01% | 49 956 | 0,88% |
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) nowym liderem został TVN. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,55 pkt. proc. do 11,79 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł Polsat, którego udział zmniejszył się o 0,11 pkt. proc. do 11,49 proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka - udział tej stacji wyniósł 7,53 proc. (bez zmian w porównaniu do poprzedniego tygodnia). Zaś na czwartej lokacie uplasowała się Dwójka (w dół o 0,53 pkt. proc. do 6,10 proc.).
Wszyscy 16-49 | 20.07 - 26.07.2015 r. | 27.07 - 02.08.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | TVN | 256 200 | 11,24% | 268 397 | 11,79% |
2 | Polsat | 264 252 | 11,60% | 261 522 | 11,49% |
3 | TVP1 | 171 603 | 7,53% | 171 371 | 7,53% |
4 | TVP2 | 151 044 | 6,63% | 138 940 | 6,10% |
5 | TV PULS | 89 469 | 3,93% | 89 731 | 3,94% |
6 | TV4 | 84 842 | 3,72% | 84 132 | 3,70% |
7 | TVN7 | 74 905 | 3,29% | 75 908 | 3,33% |
8 | TVN24 | 68 351 | 3,00% | 58 184 | 2,56% |
9 | TTV - Twoja Telewizja | 44 499 | 1,95% | 48 773 | 2,14% |
10 | TVP Seriale | 42 197 | 1,85% | 43 926 | 1,93% |
11 | Puls 2 | 45 713 | 2,01% | 43 887 | 1,93% |
12 | Polsat2 | 37 126 | 1,63% | 40 922 | 1,80% |
13 | TVP INFO | 41 528 | 1,82% | 39 472 | 1,73% |
14 | Polo TV | 38 124 | 1,67% | 38 535 | 1,69% |
15 | TV6 | 38 739 | 1,70% | 34 979 | 1,54% |
16 | TVP Rozrywka | 28 532 | 1,25% | 30 425 | 1,34% |
17 | Eska TV | 25 326 | 1,11% | 25 377 | 1,11% |
18 | Stopklatka | 26 923 | 1,18% | 22 058 | 0,97% |
19 | Polsat Film | 16 283 | 0,71% | 21 818 | 0,96% |
20 | TVN Style | 21 384 | 0,94% | 20 791 | 0,91% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVN nowym liderem w grupie komercyjnej. „Teleexpress” hitem tygodnia