SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN liderem, bardzo duży wzrost TV Puls

W kwietniu br., podobnie jak rok wcześniej, największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych miała TVN. Na czele kanałów tematycznych znalazł się AXN (ostro w dół Polsat Sport), a stacją, która zanotowała największy wzrost była TV Puls. Reklamodawcą numer jest Unilever.

Cennikowe wpływy z reklam TVN-u w kwietniu br. wyniosły 261,5 mln zł i były o 22,2 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji utrzymać pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 254,4 mln zł (o 20,1 proc. więcej niż w kwietniu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 122,1 mln zł, czyli o 18,2 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 114,5 mln zł do 87,6 mln zł.

Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą 27,7 mln zł. Stacja ta zyskał w kwietniu br. aż 141,5 proc. w porównaniu do kwietnia ub. r. i została nowym liderem wśród kanałów tematycznych.

AXN zdetronizował telewizję Polsat Sport, która spadła z piątej lokaty aż na dwudziestą drugą, zanotowała bowiem zmniejszenie wpływów o 79 proc. do 6,36 mln zł.

Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowała znajdująca się na siódmym miejscu w zestawieniu TV Puls, której wpływy w kwietniu br. wyniosły 25 mln zł, czyli o 290, 4 proc. więcej niż przed rokiem.


IV 2008 ZMIANA
TVN 261 542 404 zł 22,2%
Polsat 254 388 233 zł 20,1%
TVP1 122 118 569 zł -18,2%
TVP2 87 638 823 zł -23,5%
AXN 27 736 170 zł 141,5%
TV4 25 308 839 zł 25,5%
TV Puls 24 978 818 zł 290,4%
TVN 24 22 078 973 zł 27,9%
TVN Siedem 14 337 959 zł 37,0%
MTV Polska 13 808 945 zł 1,4%
Discovery 12 332 910 zł 77,1%
4fun TV 11 736 836 zł 110,3%
TVP INFO 9 913 565 zł 26,1%
Jetix 9 768 040 zł 47,9%
VIVA Polska 9 236 745 zł -14,8%
Hallmark 7 699 660 zł 86,6%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 610 403 zł 6,6%
Cartoon Network 7 326 100 zł -1,1%
National Geographic Channel 7 063 880 zł 69,8%
Tele 5 6 656 172 zł -46,5%

IV 2007
TVN 214 114 570 zł
Polsat 211 825 695 zł
TVP1 149 374 370 zł
TVP2 114 532 370 zł
Polsat Sport 30 969 400 zł
TV4 20 164 434 zł
TVN 24 17 262 078 zł
MTV Polska 13 623 865 zł
Tele 5 12 436 494 zł
AXN 11 486 505 zł
VIVA Polska 10 837 020 zł
TVN Siedem 10 468 769 zł
TVP INFO 7 863 955 zł
Cartoon Network 7 408 100 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 7 138 539 zł
Discovery 6 962 850 zł
Jetix 6 603 932 zł
TV Puls 6 397 475 zł
4fun TV 5 580 230 zł
TVN Style 5 083 029 zł

Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i Polska Telefonia Cyfrowa to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w kwietniu br.


IV 2008
UNILEVER POLSKA 53 620 304 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 39 900 630 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 27 402 365 zł
L`OREAL POLSKA 24 793 754 zł
POLKOMTEL 24 405 203 zł
PTK CENTERTEL 22 345 734 zł
DANONE 20 683 050 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 19 482 235 zł
NESTLE POLSKA 18 557 825 zł
RECKITT BENCKISER 16 768 080 zł
HENKEL 12 527 740 zł
MASPEX WADOWICE 12 307 905 zł
P4 11 909 759 zł
NIVEA POLSKA 10 725 105 zł
AGORA S.A. 10 440 489 zł
PKO BP 9 885 629 zł
MASTER FOODS POLSKA 9 794 835 zł
US PHARMACIA 9 429 570 zł
JOHNSON & JOHNSON POLAND 9 242 765 zł
TV PROMOTION GROUP 9 148 898 zł


IV 2007
UNILEVER - BESTFOODS 39 940 513 zł
POLKOMTEL 27 555 070 zł
NESTLE POLSKA 25 515 648 zł
L`OREAL POLSKA 21 305 292 zł
GRUPA ŻYWIEC 20 005 077 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 19 975 221 zł
DANONE 16 899 287 zł
HENKEL 16 799 010 zł
US PHARMACIA 15 125 564 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 14 769 135 zł
PTK CENTERTEL 14 701 617 zł
RECKITT BENCKISER 13 300 815 zł
MASTER FOODS POLSKA 12 551 782 zł
KRAFT FOODS 12 360 990 zł
P4 11 416 060 zł
TV PROMOTION GROUP 10 371 514 zł
AGORA S.A. 10 367 500 zł
COCA - COLA COMPANY 10 164 150 zł
AGROS NOVA 8 445 527 zł
PEPSICO 8 150 962 zł

Dołącz do dyskusji: TVN liderem, bardzo duży wzrost TV Puls

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl