TVN CNBC stracił ponad połowę widzów, a Polsat News prawie podwoiłwidownię
W lipcu br. kanały TVP Info i TVN 24 miały więcej widzów niż rokwcześniej, ale spadł ich udział w rynku. Natomiast Polsat Newspodniósł swoją oglądalność niemal dwukrotnie. Spadła zaś widowniastacji TVN CNBC Biznes, którą dzieli spory dystans do TV Biznes.
Średnia oglądalność kanału informacyjnego TVPInfo w lipcu br. wyniosła 288,9 tys. widzów, czyli była o8,56 proc. wyższa niż rok wcześniej, a udział TVP Info w rynkuukształtował się na poziomie 5,92 proc. i tutaj nastąpił spadek o0,24 pkt. proc.
Tylko minimalnie górę poszła widownia konkurencyjnegoTVN 24. W poprzednim miesiącu miał on 0,96 proc.widzów więcej niż w analogicznym okresie ub.r. Jego oglądalnośćwyniosła 174 tys. osób przy 3,57-proc. udziale w rynku (mniej o0,12 pkt proc. niż rok wcześniej).
Największy wzrost popularności odnotował kanał PolsatNews. W lipcu ub.r., gdy zadebiutował oglądało go 9,7 tys.widzów i miał 0,21 proc. udziału. Natomiast w ubiegłym miesiącuprzyciągał już 18,5 tys. widzów i miał 0,38 proc. udziału. Oznaczato, że oglądalność stacji w ciągu roku wzrosła aż o 90,64 proc. audział o - 0,17 pkt. proc.
Czwarta w rankingu Superstacja odnotowałaspadek oglądalności o 3,83 proc. Jej widownia w lipcu br. wyniosła12,6 tys. osób, a udział - 0,26 proc. (zmalał o 0,07 pkt.proc.).
W lipcu 2009 roku w porównaniu do analogicznego miesiącazeszłego roku zwiększył się dystans między kanałami biznesowymiPolsatu i TVN-u. Oglądalność TV Biznes wzrosła o11,36 proc. do 2,3 tys. widzów (udział powiększył się o 0,01 pkt.proc.). Lipiec nie był natomiast dobrym miesiącem dlakonkurencyjnego TVN CNBC Biznes, którego widowniaspadła aż o 57,28 proc. do 1,2 tys. oglądających, a udział w rynkuzmniejszył się o 0,07 pkt. proc. i wyniósł zaledwie 0,02proc.
W czołówce najpopularniejszych programów w kanałachinformacyjnych w lipcu br. znalazła się relacja z uroczystościpożegnalnej Michaelu Jacksona - w TVN 24 znalazła się na miejscupierwszym i drugim, w TVP Info i Polsat News - na drugim, zaś wSuperstacji - na pozycji czwartej.
Dołącz do dyskusji: TVN CNBC stracił ponad połowę widzów, a Polsat News prawie podwoiłwidownię