SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TP rusza z płatną platformą satelitarną

Pojawił się kolejny gracz na rynku płatnych platform satelitarnych. Telekomunikacja Polska, zgodnie z zapowiedziami, poszerzy w piątek 9 października br. ofertę uruchomionej rok temu usługi satelitarnej o płatne pakiety programowe, znane z usługi IPTV.

- To kolejny krok w multimedialnym rozwoju TP - mówi Dominique Lesage, dyrektor ds. kontentu w TP. W 2006 roku spółka uruchomiła telewizję przez łącze telefoniczne (IPTV), potem wprowadziła do niej usługę wideo na żądanie, a w 2008 roku - pakiety płatne z kanałami. W ubiegłym roku uruchomiła też pierwszy własny kanał (Orange Sport) i rozpoczęła świadczenie usług telewizyjnych przez satelitę.

- Telewizja satelitarna jest komplementarna do oferty IPTV - podkreśla Lesage. Powodem jej uruchomienia jest fakt, że obecnie tylko 35 proc. gospodarstw domowych w Polsce może oglądać telewizję przez IPTV, pozostałe z nich albo przez łącze telefonicznie mają wyłącznie dostęp do internetu i telefonii (46 proc.) albo tylko do telefonii (19 proc.). Celem wprowadzenia telewizji satelitarnej przez TP jest zatem utrzymanie bazy dotychczasowych klientów operatora, pozyskanie jak największej bazy abonentów usług łączonych, a także posiadanie ich zasięgu na poziomie ogólnokrajowym.

W ramach ujednolicenia ofert IPTV i satelitarnej, do nadawanego satelitarnie od prawie roku pakietu podstawowego obejmującego kanały FTA i kilka stacji darmowych, ale kodowanych (TVP 1, TVP 2, TVN, TVN 7, Religia.tv) i sprzedawanego wraz z Neostradą, dołączą od 9 października znane z usługi IPTV pakiety programowe M, L i HBO.

Pakiet M obejmuje stacje: TVN 24, TVN Turbo, TVN Style, TVN Meteo, TVN CNBC Biznes, Cartoon Network, Jetix Play, TCM, CNN, Zone Romantica, Zone Reality, Zone Club, MTV Polska, VH 1 Polska, Eurosport, ESPN Classic, AXN, Movies 24, Discovery Channel i Animal Planet.

W ofercie pakietu L znalazły się kanały: Disney XD, Boomerang, Kids Co, Zone Europa, Nat Geo Wild, Eurosport 2, Extreme Sports Channel, ESPN America, Zone Europa, Kino Polska, Comedy Central, Universal Channel, Sci-Fi Channel Mezzo, AXN Sci-Fi, AXN Crime, Nickelodeon, MTV 2, MTV Dance, Travel Channel, Discovery World, Discovery Science i Discovery Travel & Living. Opcja HBO składa się z HBO, HBO 2 i HBO Comedy. W ofercie pozostaje nadal też kanał Orange Sport Info sprzedawany a la carte.

Cena za pakiet M to 39,90 zł miesięcznie, a pakiet L kosztuje 59,90 zł. Jednak w ramach przygotowanych przez operatora promocji można mieć oba pakiety do 10 miesięcy za darmo (w przypadku umowy na dwa lata).

W ofertach satelitarnych obu pakietów brakuje kilkunastu kanałów, oferowanych w ich odpowiednikach dostępnych w sieci telefonicznej m.in. stacji z paczki BBC, Sportklubu, Disney Channel'a czy Fox Life'a. Wynika to głównie z tego, że kanały te dostępne są na wyłączność w innych platformach satelitarnych. - Naszym celem jest, by po okresie wyłączności, te stacje pojawiły się w naszej ofercie - zapewnia jednak Paweł Galej, dyrektor departamentu usług telewizyjnych i VOD TP.

Na razie w ofercie platformy TP brak jest też kanałów HD, ale mają się one pojawić w przyszłym roku. - Wszystkie nasze dekodery są przystosowane od obioru programów w wysokiej rozdzielczości - zapewnia Lesage. Podobnie jest z możliwością odbioru naziemnej telewizji cyfrowej - opcja ta ma być aktywowana jeszcze w tym roku. Od sierpnia br. posiadacze usługi satelitarnej mają dostęp do usługi VOD, która świadczona jest przez sieć telefoniczną, a w jej ofercie znajduje się obecnie 350 filmów. W przyszłym roku operator zamierza wprowadzić usługę PVR, przygląda się też doświadczeniom innych operatorów z multiroomem.

Na koniec czerwca br. 2008 roku TP miała 95 tys. abonentów telewizji IPTV i 144 tys. klientów telewizji satelitarnej. Spółka nie podaje, ilu abonentów płatnej usługi satelitarnej chce pozyskać do końca roku. - Docelowo chcielibyśmy, aby 2 mln naszych klientów internetu miało naszą płatną telewizję - mówi tylko Galej. TP nie ujawnia też kosztów związanych z usługą.

Wprowadzeniu płatnych pakietów TP na satelicie towarzyszyć będzie kampania reklamowa, która startuje jutro. Obejmie ona telewizję, prasę, radio, internet, outdoor (tablice, reklama na autobusach), a także emisję spotów na telewizorach w sieciach Saturn czy Carrefour. Kreację przygotowała agencja Testardo Gram, a media zaplanował Mediaedge:cia.

Dołącz do dyskusji: TP rusza z płatną platformą satelitarną

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
waljet
Info o TV w TP obrosło brodą dalej niż do ziemi. NOWE infa PROSZĘ.
0 0
odpowiedź