Tour de Pologne stracił widzów. 2 mln zł z reklam
Tegoroczny wyścig kolarski Tour de Pologne oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów, o 290 tys. mniej niż rok wcześniej. Jednak stacja była w czasie transmisji liderem rynku. Wpływy TVP z reklam nadanych przy relacjach z wyścigu wyniosły 2 mln zł.
Tour de Pologne 2013 trwał od 27 lipca do 3 sierpnia br. Transmisje ze startów poszczególnych etapów i ich decydujących odcinków oglądało w TVP1 średnio 1,08 mln widzów. Dało to stacji 14,72 proc. udziału w grupie 4+ i 8,62 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Dłuższe relacje w TVP Sport gromadziły przeciętnie 115 tys. oglądających, a udział tego kanału plasował się odpowiednio na poziomie 1,53 proc. i 0,93 proc.
W zeszłym roku wyścig odbywał się w dniach 10 - 16 lipca. Relacje z imprezy śledziło wówczas w Jedynce 1,36 mln osób przy udziale wynoszącym 17,35 proc. wśród wszystkich widzów i 12,24 proc. w grupie komercyjnej, natomiast w TVP Sport widownia wynosiła 79 tys. osób, a udział odpowiednio 1 proc. i 0,84 proc.
|
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Okres |
Kanał |
AMR |
SHR % |
SHR % |
Tour de Pologne 2013 27-07-2013 – 03-08-2013 |
TVP1 |
1 076 552 |
14,72% |
8,62% |
TVP Sport |
114 456 |
1,53% |
0,93% |
|
|
Wirtualnemedia.pl |
|||
Tour de Pologne 2012 10-07-2012 – 16-07-2012 |
TVP1 |
1 362 240 |
17,35% |
12,24% |
TVP Sport |
79 177 |
1,00% |
0,84% |
Mimo spadku oglądalności, TVP1 w czasie nadawania relacji z Tour de Pologne była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,53 proc. był Polsat, dalej uplasowały się TVN (10,03 proc.) i TVP2 (9,02 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej to Polsat był liderem, a TVP1 zajęła miejsce trzecie, notując gorszy wynik także od TVN.
|
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP1 - Tour de Pologne |
1 076 552 |
14,72% |
8,62% |
TVP2 |
659 707 |
9,02% |
5,80% |
Polsat |
916 694 |
12,53% |
13,86% |
TVN |
733 752 |
10,03% |
10,81% |
Najwięcej widzów (1,54 mln) zgromadziła relacja z przejazdu kolarzy z Krakowa do Rzeszowa, który odbył się 30 lipca br. Natomiast finałowy etapu wyścigu, który miał miejsce w sobotę 3 sierpnia br. w Krakowie oglądało 1,33 mln osób.
Tour de Pologne 2013 |
Wszyscy 4+ |
|
||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
30-07-2013 |
17:27 |
19:09 |
1 544 040 |
18,39% |
03-08-2013 |
17:26 |
18:56 |
1 328 415 |
17,89% |
02-08-2013 |
17:27 |
19:07 |
1 173 629 |
15,70% |
Wpływy z reklam emitowanych przy transmisjach z Tour de Pologne 2013 w TVP1 i w TVP Sport wyniosły niecałe 2 mln zł.
Zwycięzcą klasyfikacji generalnej 70. edycji wyścigu został Pieter Weening. Organizatorem Tour de Pologne jest Czesław Lang (przeczytaj z nim wywiad).
Dołącz do dyskusji: Tour de Pologne stracił widzów. 2 mln zł z reklam