SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Topnieje przewaga „Faktu” nad konkurencją, „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znajdują się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z najnowszego badania PBC.

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od marca do sierpnia 2015 roku sięgało 10,57 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,72 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 2,15 pkt. proc. - największy w zestawieniu.
 
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 0,24 pkt. proc. do 8,73 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 3,94 proc. osób. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jego wynik zmniejszył się o 0,98 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa poszedł do góry o 0,50 pkt. proc. do poziomu 3,63 proc. - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo w okresie od marca do sierpnia br. jednak zwiększyło się o 0,01 pkt. proc. do 3,20 proc.

Wiek: 15-75 lat

marzec 2015 : sierpień 2015

marzec 2014 : sierpień 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,57%

12,72%

Gazeta Wyborcza

8,73%

8,97%

Super Express

3,94%

4,92%

Przegląd Sportowy

3,63%

3,13%

Metro

3,20%

3,19%

Dziennik Gazeta Prawna

1,74%

1,69%

Rzeczpospolita

1,51%

2,14%

Nasze Miasto

1,25%

1,32%

Sport

0,79%

0,51%

Puls Biznesu

0,35%

0,21%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,09%

0,09%

PBC od fali grudzień 2013 - maj 2014 prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie liderem w fali marzec - sierpień 2015 również był „Fakt”, którego wynik zmniejszył się o 1,94 pkt. proc. do 9,70 proc. Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (8,77 proc.; w dół o 0,45 proc.). Zaś na ostatnią lokatę podium awansował „Przegląd Sportowy”, który przed rokiem był piąty (4,04 proc.; do góry o 0,64 proc.).

Warto dodać, że siedem tytułów w tym ujęciu miało większy wynik, niż w grupie 15-75, trzy dzienniki miały słabszy udział, a jeden - taki sam.

Wiek: 16-59 lat

marzec 2015 : sierpień 2015

marzec 2014 : sierpień 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

9,70%

11,64%

Gazeta Wyborcza

8,77%

9,22%

Przegląd Sportowy

4,04%

3,40%

Super Express

3,62%

4,57%

Metro

3,29%

3,44%

Dziennik Gazeta Prawna

1,92%

1,82%

Rzeczpospolita

1,51%

2,12%

Nasze Miasto

1,30%

1,32%

Sport

0,72%

0,39%

Puls Biznesu

0,38%

0,23%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,11%

0,10%

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków oraz od marca 2015 do sierpnia 2015 roku na losowej próbie 10 026 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 665 i 7 837 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Topnieje przewaga „Faktu” nad konkurencją, „Przegląd Sportowy” wyprzedził „Metro”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gino baletino
Jesli nadal bedą sie autorzy artykułow osmieszac błędami w kazdym prawie dniu jak ostatni Lutom kto pracuje w dziale pilka nozna? Kelner czy ogrodnik np poczatku to ludzi smieszylo a teraz drazni
odpowiedź
User
POTOP, topnieje...
badania czytelnictwa, czyli deklarację, co kto czyta, można sobie włożyć albo między bajki; to badanie jest potrzebne tylko sondażowniom, które wmawiają klientom-frajerom, że jest to potrzebne narzędzie... do czego? do zarabiania pieniędzy przez sondażownie, bo nikomu innemu ten fajans nie jest potrzebny, a już czytelnikom w szczególności; zadziwiające jest uoprawianie przez wirtualne oraz press czarnego pr przeciw jednemu tabloidowi; przeciez tytułową tezę można również rozbić o kant, bo jest wyssana nie powiem z czego i z gruntu fałszywa, ponieważ - patrz początek wpisu
odpowiedź
User
okk
bez sensu są takie "badania"
odpowiedź