TikTok wyprzedził YouTube’a. "Aplikacja idealnie dostosowana do dzisiejszego społeczeństwa"
Jak wynika z danych App Annie internauci z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych spędzają więcej czasu, oglądając filmy na TikToku niż w serwisie YouTube. - Ma być szybko, zabawnie i dużo. Tego szukamy, a Tik Tok to oferuje - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kardyś, ekspert ds. komunikacji i digital marketingu.
Serwis YouTube miesięcznie wciąż ma średnio więcej użytkowników (szacuje się, że ok. 2 mld) niż aplikacja TikTok (ok. 700 mln). Jednak to użytkownicy TikToka bardziej angażują się w oglądanie i spędzają w aplikacji więcej czasu niż na YouTubie. Dane te dotyczą jednak tylko osób korzystających z Androida. Takie wnioski z badania opublikowano w raporcie "The Evolution of Social Media Apps".
- YouTube nadal wyprzedza TikToka pod względem całkowitego czasu spędzonego w serwisie, również w Wielkiej Brytanii - podkreślał w rozmowie z BBC Jamie MacEwan z Enders Analysis. - Publiczność YouTube’a jest już tak masowa, że są wśród niej osoby o różnym statusie demograficznym, niektóre ze stosunkowo słabymi kompetencjami do używania internetu. YouTube dociera do każdego, kto po prostu jest online - dodał.
MacEwan zauważył, że TikTok zainwestował duże pieniądze, by przyciągnąć nowych użytkowników. To się opłaciło. - Dziś TikTok w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wpływa na to, jak działa YouTube oraz jak zmienia się Facebook. To dowód ogromnego uznania ze strony użytkowników - dodał Jamie MacEwan.
"Chcemy rozrywki. Prostej i szybkiej"
- Żyjemy w świecie, w którym permanentnie nie mamy czasu. Wszędzie się śpieszymy, pędzimy, jesteśmy w niedoczasie. Gdy przychodzimy do domu, nie mamy na nic siły. Chcemy rozrywki. Prostej i szybkiej - komentuje Wojciech Kardyś, ekspert ds. komunikacji i digital marketingu. Zwraca uwagę na słowo "szybkiej".
Gdzie więc takiej szybkiej rozrywki szukać? - Mamy serwis YouTube, gdzie są filmy dłuższe, edukacyjne, fabularne, niekiedy rozrywkowe. Jednak trzeba taki film znaleźć w bazie, a na to nie mamy czasu. Są memy, ale obrazki mniej angażują niż filmiki. I tę lukę pomiędzy memami a YouTubem wypełnia właśnie TikTok, czyli szybka rozrywka, szybki film, trwający nie dłużej niż minutę. A w nim szybkie wytłumaczenie problemu, zjawiska, protestu, afery. Wystarczy minuta - mówi Kardyś.
Dodaje, że to idealny kontent na dzisiejsze czasy. - Nie chcemy czytać tekstów, bo musimy się skupić, by zrozumieć, co autor miał na myśli. Wracamy po pracy do domu i jesteśmy zmęczeni. Chcemy pulpy rozrywkowej, a tym w większości jest TikTok. Tam się tańczy, tam jest mnóstwo prostej rozrywki, tam jest również szybkie info o wydarzeniach na świecie. I najważniejsze: samemu można łatwo stworzyć kontent na TikToka - dodaje ekspert. TikToka nazywa aplikacją idealnie dostosowaną do dzisiejszego społeczeństwa. - Ma być dużo, szybko i zabawnie. Tego szukamy, a Tik Tok nam to oferuje - podsumowuje Wojciech Kardyś.
Dołącz do dyskusji: TikTok wyprzedził YouTube’a. "Aplikacja idealnie dostosowana do dzisiejszego społeczeństwa"