SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska spółka TikToka zarobiła więcej

Działająca w Polsce firma Hyperbola, należąca do koncernu ByteDance, właściciela platformy społecznościowej TikTok, w 2023 roku przy niewielkim wzroście przychodów zwiększyła zysk netto o 60 proc.

Firma Hyperbola wypracowała w 2023 roku 51,64 mln zł przychodów, co wobec 49,97 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 3,3 proc. Tak jak przed rokiem wpływy firmy w całości pochodziły od brytyjskiej spółki TikTok Information Technologies UK.

Hyperbola nie zajmuje się działalnością platformy TikTok na polskim rynku, nie odpowiada za sprzedaż jej oferty reklamowej. Na zlecenie TikTok Information Technologies UK zajmuje się usługami badawczo-rozwojowymi oraz sprzedaży i marketingu.

Działalność operacyjna spółki kosztowała w ub.r. 47,79 mln zł, o 3,6 proc. więcej niż przed rokiem. Wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 24,16 do 25,15 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 4,99 do 5,48 mln zł, a na usługi obce - z 7,74 do 7,88 mln zł.

Spółka w ub.r. zatrudniała średnio 98 pracowników, o dwóch więcej niż przed rokiem. Na przełomie ub. i br. do jej zarządu dołączyła Liv Sandberg, szefowa TikToka w Europie Środkowej i Skandynawii.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Rentowność spółki poprawiło przede wszystkim ograniczenie pozostałych kosztów operacyjnych z 2,29 mln do 232,9 tys. zł. Kwotowo podobnie skurczyły się przychody finansowe (z 4,11 mln do 150,3 tys. zł) i koszty w tym zakresie (z 5,22 do 1,54 mln zł).

W efekcie zysk operacyjny poszedł w górę z 1,57 do 3,54 mln zł, a zysk netto - z 743,8 tys. do 1,19 mln zł. Zeszłoroczny zysk w całości przeznaczono na kapitał rezerwowy. W efekcie kapitały własne firmy zwiększyły się z 3,9 do 5,09 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

TikTok do kilku lat jest w ścisłej czołówce najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. Według badania Mediapanel w sierpniu 2024 r. odwiedziło go u nas 13,58 mln internautów (45,73 proc. zasięgu), spędzając średnio po 18 godzin, 49 minut i 7 sekund.

Dołącz do dyskusji: Polska spółka TikToka zarobiła więcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl