Tesco i Carrefour chcę działać razem jako grupa zakupowa m.in. przy markach własnych
Właściciele sieci handlowych Tesco i Carrefour podpisały wspólne porozumienie, by stworzyć wspólną, międzynarodową grupę zakupową. Będą razem m.in. podpisywać umowy z globalnymi dostawcami przy tworzeniu marek własnych.
Oficjalna umowa pomiędzy detalistami ma zostać podpisana w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Współpraca ma obejmować m.in. strategiczne relacje z globalnymi dostawcami oraz wspólne zakupy produktów marek własnych oraz produktów i usług nie na sprzedaż.
Sojusz ma pomóc Tesco i Carrefourowi zwiększyć jakość towarów i poszerzyć asortyment sprzedawanych towarów o nowe produkty, a także pozwoli na obniżkę cen.
Alexandre Bompard, prezes i CEO Carrefour Group, poinformował, że współpraca pozwoli na wzajemne uzupełnienie doświadczeń zakupowych dwóch grup handlowych. - To świetna szansa na rozwój naszych marek. Międzynarodowy sojusz jeszcze bardziej wzmocni Carrefoura i umożliwi jeszcze lepszą realizację strategii - powiedział.
Zawarte porozumienie ma pozwolić obu sieciom handlowym zwiększyć konkurencyjność na rynku, głównie względem dyskontów. W Polsce chodzi o sieci takie jak Lidl, Kaufland czy Biedronka (Jeronimo Martins Polska), a na innych rynkach europejskich - także Aldi.
Dołącz do dyskusji: Tesco i Carrefour chcę działać razem jako grupa zakupowa m.in. przy markach własnych