Ten Sqaure Games planuje nowe gry. Szykuje się do aktualizacji polityki Google
Ten Sqaure Games zapowie w marcu nowe tytuły, a rozwijane już gry są w końcowym etapie produkcji. Spółka monitoruje kwestie potencjalnej aktualizacji polityki prywatności Google - poinformował prezes TSG Maciej Zużałek. Producent gier mobilnych szuka możliwości przejęć i inwestycji w kolejne studia.
"W marcu zaprezentujemy aktualizację obecnej strategii rozwoju, którą wdrażamy od dwóch lat. Jesteśmy na końcowym etapie tworzenia gier, które zdecydowaliśmy się rozwijać w tym cyklu produkcyjnym. Nie będzie tajemnicą, że w naszym planie działania pojawi się rozpoczęcie prac nad całkiem nowymi tytułami. Mamy sporo pomysłów na nowe gry i w marcu opowiemy o nich więcej" - powiedział PAP Biznes prezes Ten Square Games Maciej Zużałek.
Co zrobi Google odnośnie aktualizacji polityki prywatności
Zużałek wskazał, że spółka bacznie przygląda się ruchom Google odnośnie aktualizacji polityki prywatności. Sklepy udostępniane przez platformy Google i Apple są głównymi kanałami dystrybucji sklepów mobilnych.
"Śledzimy toczącą się dyskusję o możliwej zmianie polityki prywatności Google, gdyż może ona wpłynąć na cały rynek. Modyfikacje wprowadzone w tym zakresie przez Apple były dla branży poważnym wyzwaniem. Choć od tych zmian minęły już niemal dwa lata, to cała branża walczy nadal o odbudowanie pozycji w tym kanale dystrybucji" – powiedział.
"Wierzę, że Google przygotuje siebie i cały rynek na podobne zmiany dużo lepiej. Tym bardziej, że bliższe jest mu funkcjonowanie w ekosystemie danych i świetnie rozumie ile one znaczą dla naszej branży. Liczę na to, że wprowadzając zmiany do swojej polityki prywatności Google zaproponuje rozwiązania wspierające gaming, który jest dla tej platformy ważnym źródłem wpływów" – dodał.
W planach przejęcia
Prezes producenta gier mobilnych wskazał, że w 2023 roku spółka będzie szukała możliwości przejęć kolejnych studiów.
"Bazując na naszych doświadczeniach z Rortosem i Gamesture szukamy również kolejnych możliwości przejęć lub inwestycji w nowe studia gamingowe" - powiedział.
W ocenie prezesa Ten Square Games obecny rok będzie charakteryzował się niepewnością wynikającą z sytuacji makroekonomicznej. Wskazał również, że gaming jest dalej uznawany za relatywnie dostępną cenowo rozrywkę.
"Doświadczenia poprzednich recesji pokazują, że takie segmenty rynku radzą sobie zazwyczaj lepiej niż formy spędzania wolnego czasu wymagające większych nakładów finansowych. Dostępne dane wskazują również, że w średnim i długim okresie gaming to rosnący sektor, którego wzrost wspierają zmiany demograficzne, pokoleniowe i technologiczne" - powiedział.
"Liczba godzin poświęcanych na gaming w poszczególnych kategoriach wiekowych będzie systematycznie rosła, a to przełoży się bezpośrednio na wzrost całej branży. Dużą szansę na wzrost ma przede wszystkim gaming mobilny ze względu na jego dostępność dla użytkowników w dowolnie wybranym przez nich czasie" – dodał.
Maciej Zużałek wskazał, że Ten Square Games na bieżąco analizuje sytuację makroekonomiczną i przygotowuje się na pogorszenie koniunktury oraz możliwą mniejszą skłonność użytkowników do wydatków.
"Negatywnych skutków sentymentu graczy wywołanego koniunkturą gospodarczą najbardziej obawialiśmy się jesienią ubiegłego roku, ale na szczęście nie znalazły one odzwierciedlenia w wynikach gier. Widzimy jednak dużą niestabilność otoczenia rynkowego, a informacje o spadku skłonności do konsumpcji docierają do nas z innych branż" – powiedział.
"Zachowania graczy w poszczególnych grach różnią się. Nie widzimy jednoznacznego, negatywnego trendu, choć obserwujemy słabsze wyniki poszczególnych tytułów w niektórych miesiącach. Tak było np. w maju 2022 r., kiedy istotnie spadło zaangażowanie graczy, a w konsekwencji również przychody. To był dla nas wyraźny sygnał potencjalnej reakcji konsumentów na pogarszające się warunki makroekonomiczne" – dodał.
Zużałek ocenił, że w przypadku Ten Square Games podstawowym elementem obrony w trakcie gorszej koniunktury jest praca nad produktem i dostosowanie go do otoczenia makroekonomicznego.
"Naszym celem jest dalszy rozwój dwóch głównych produktów TSG – Fishing Clash i Hunting Clash – tak, aby nadal przyciągały nowych użytkowników, choć wyzwaniem może tu być sytuacja makroekonomiczna. Duży potencjał wzrostu ma również najnowsza gra w naszym portfolio - Wings of Heroes" – powiedział Maciej Zużałek.
"Produkcja przygotowana przez zespół Rortosa już w pierwszym miesiącu od globalnej premiery osiągnęła status trzeciego tytułu w portfolio Ten Square Games pod względem dziennych przychodów" – wskazał prezes TSG.
Jak poinformował, spółka obecnie inwestuje w marketing Wings of Heroes testując nowe kanały pozyskiwania użytkowników i skalując budżety przeznaczone na kampanie. Zużałek ocenia, że gra studia Rortos będzie w 2023 roku silnikiem wzrostu Ten Square Games.
Ten Square Games przejęło włoskie studio Rortos
Ten Square Games w 2021 roku przejęło włoskie studio Rortos za 45 mln zł. Umowa przewiduje dodatkowe płatności na rzecz sprzedającego za okres od 1 lipca 2021 do końca 2025 roku w maksymalnej kwocie nie wyższej niż wynik EBITDA w tym okresie.
Ten Square Games kontynuuje prace nad dwoma nowymi tytułami - Undead Clash i Fishing Masters.
"Ważne jest określenie konkretnymi wskaźnikami właściwego momentu i odpowiedniej gotowości produktu do wejścia na rynek oraz możliwości jego dalszego skalowania. Nad tym obecnie pracujemy w Undead Clash i Fishing Masters. Obie gry mają szczegółowo zaplanowane kamienie milowe dla konkretnych wskaźników" – powiedział.
"Fishing Masters to projekt, którego koncepcja powstała ponad rok temu, a jego produkcja rozpoczęła się wiosną poprzedniego roku. Pierwsze testy rynkowe przeszedł jesienią. Wypadły one pozytywnie, co zdecydowało o kontynuowaniu produkcji. Kolejny test rynkowy tego tytułu wzbogaconego o kolejne elementy gry odbędzie się na koniec lutego obecnego roku. Później produkt czekają kolejne iteracje. Obecnie wszystkie etapy produkcji odbywają się zgodnie z planem" – dodał.
W styczniu Ten Square Games objęło dodatkowe udziały w kapitale zakładowym Gamesture, zwiększając je do 37 proc., a środki z dokapitalizowania mają zostać wykorzystane m. in. do skalowania działań marketingowych oraz na przygotowanie nowych gier przez studio.
"W grudniu 2021 r. premierę miał Slash&Roll, a w minionym roku the Gang. Przez ten czas firma niezwykle się rozwinęła, a jej przychody wzrosły od listopada 2021 r. ponad trzykrotnie, do czego przyczyniły się premiery nowych gier. Teraz największe wyzwanie przed Gamesture to próba skalowania obu tych produktów" – powiedział.
Ten Square Games to producent i wydawca gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku i zadebiutowała na GPW w maju 2018 roku.
Dołącz do dyskusji: Ten Sqaure Games planuje nowe gry. Szykuje się do aktualizacji polityki Google