SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ten sport przeżywa w Polsce najlepszy okres w historii. Postawiła na niego również marka Haier

Tenis rośnie w siłę pod względem popularności oraz prestiżu. Widać to dobrze w zainteresowaniu, jakim darzą ten sport stacje telewizyjne, platformy streamingowe oraz kibice. Szczególnie dobrze jest to zauważalne w Polsce, gdzie dyscyplina przeżywa najlepszy okres w historii.

Tenis staje się coraz bardziej popularną dyscypliną sportową. Potwierdzają to dane Międzynarodowej Federacji Tenisowej, która w swoim raporcie z 2021 roku wskazała, że na świecie tenis uprawia amatorsko lub zawodowo łącznie ponad 87 mln osób (wzrost o 4,5 proc. w stosunku do 2018 roku), a ponad miliard ludzi deklaruje się jako kibice tej dyscypliny.

W naszym kraju także rośnie liczba grających w tenisa. Sześć lat temu było to 300 tys. Polaków, trzy lata później już ponad 400 tys. Nie może być inaczej, skoro polski tenis przeżywa złoty okres. Nigdy wcześniej Polacy nie mieli jednocześnie liderki kobiecego rankingu i tenisisty utrzymującego się stale w czołowej „10”męskiego zestawienia.

Coraz więcej ludzi gra i ogląda tenis

Iga Świątek i Hubert Hurkacz przyciągają tłumy przed telewizory. Jak informował portal Wirtualnemedia.pl, finał Roland Garros 2024 z udziałem Polki oraz Włoszki Jasmine Paolini na antenie Eurosportu 1 oglądało 1,27 mln widzów, a w TVN 920 tys. widzów.

Świątek wygrała paryski turniej już cztery razy. Jest żywą legendą imprezy rozgrywanej w stolicy Francji, podobnie jak m.in. Serbka Ana Ivanović, mistrzyni Roland Garros z 2008 roku. Ivanović została ostatnio międzynarodową ambasadorką marki Haier - lidera w produkcji urządzeń AGD na świecie. Firma stawia na najlepszych, stąd współpraca z serbską tenisistką, niegdyś zajmującą pierwsze miejsce w rankingu WTA.

- Jestem bardzo podekscytowana współpracą z Haier, firmą, która nie tylko jest zgodna z moimi wartościami, ale także doskonale pasuje do mojego stylu życia - komentuje Ana Ivanović. I dodaje: „Jako była profesjonalna zawodniczka, a teraz matka trójki dzieci, cenię rzeczy, które mogą mi pomóc w codziennym życiu. Haier zapewnia najbardziej odpowiednie zunifikowane rozwiązania, które łączą innowacje i design. Marka daje mi przewagę, której szukam, jeśli chodzi o stylowe urządzenia domowe.”

- Wybierając tenisistkę na naszą ambasadorkę, chcieliśmy zwiększyć poczucie autentyczności i wzmocnić relacje z fanami tenisa - przekazał Gianpiero Morbello, Head of Brand Strategy and IoT Haier Europe. - Aby zostać numerem jeden, trzeba wierzyć w swój talent, poświęcać mu wiele czasu i zaangażowania oraz zawsze dążyć do perfekcji - dodał.

Marka Haier została partnerem Roland Garros na lata 2024-2025. Partnerstwo ze światem tenisa wpisuje się w strategię firmy, która stawia na wszystko, co wyjątkowe oraz na dotarcie do szczególnej grupy docelowej: konsumentów, którzy cenią eleganckie wzornictwo, personalizację oraz najwyższą jakość.

Telewizje i platformy oferują nowe propozycje dla widzów

Zainteresowanie tenisem w naszym kraju rośnie nie tylko z uwagi na sukcesy Igi Świątek, ale także Huberta Hurkacza. Turnieje rangi męskich rozgrywek ATP pokazywane są w Polsce na kanałach Polsat Sport 1, Polsat Sport 2 oraz Polsat Sport 3. Telewizja zdecydowała w maju 2024, że sygnał telewizyjny będzie trafiał także do kanałów Polsat Sport Premium. Dzięki temu jeszcze więcej spotkań tenisowych będzie transmitowanych przez sportowe kanały Polsatu.

Haier zdecydował się na współpracę w latach 2024-2025 także z najważniejszymi imprezami męskiego cyklu ATP. Firma została partnerem kończącego sezon turnieju Nitto ATP Finals i dwóch wydarzeń ATP Masters 1000 (najwyższej serii po Wielkim Szlemie): Rolex Paris Masters i Mutua Madrid Open. Współpracuje także z imprezami rangi ATP 500 w Hamburgu i Pekinie oraz ATP 250 w Umagu i Antwerpii.

- Jesteśmy podekscytowani, że możemy dołączyć do wiodących firm obecnych w świecie tenisa. Stanowi to kolejny krok w konsolidacji marki, nie tylko jako światowego lidera branży, ale także jako stałego pioniera w obszarach łączności i innowacji. Pojawianie się na kortach i gra w charakterze numeru jeden oznacza dla marki Haier kontynuowanie dążenia do doskonałości oraz ustanawianie coraz bardziej konkurencyjnych standardów, w celu dostarczania konsumentom wyjątkowych produktów i rozwiązań z kategorii IoT, które pomagają każdej rodzinie poprawić jakość życia - przyznał Gianpiero Morbello.

Współpracę doceniają także działacze ATP. - Jesteśmy dumni z tego, że możemy przedłużyć nasze globalne partnerstwo z marką Haier do 2025 roku. Nasze partnerstwo pobudziło wspólne zaangażowanie w doskonałość, innowacje i opowiadanie ekscytujących historii podczas całego cyklu ATP Tour. Cieszymy się, że będziemy kontynuować tę podróż razem - powiedział Massimo Calvelli, CEO Organizacji Męskiego Tenisa.

Haier wspiera w ten sposób mistrzów sportu, którzy podzielają wartości marki: pełne zaangażowanie w osiąganie najwyższych poziomów doskonałości i drobiazgową troskę o detale. Aby być najlepszym na świecie potrzebna jest zarówno precyzja, dbałość o szczegóły, jak i nienaganny styl. Cechy te znajdziemy u największych sportowców i w rozwiązaniach firmy.

Tenis uchodzi dziś za jeden z najbardziej prestiżowych sportów na świecie. Prestiż wynika m.in. z globalnych współprac z największymi partnerami różnych gałęzi biznesu. Obserwujemy to także w Polsce, gdzie w zeszłym roku w Warszawie sponsorem głównym zawodów rangi WTA była firma BNP Paribas, a w tym roku jest marka T-Mobile. Portfolio partnerów Igi Świątek to inny dowód na wyjątkowy charakter tenisa - m.in. Rolex, Visa, Lancome czy Porsche.

Wagę tenisa w świecie sportu dostrzegamy również na polu zainteresowań największych platform streamingowych. Max pokazał w Polsce każdy moment igrzysk w Paryżu, w tym cały turniej tenisowy, a jedną z ekspertek była Agnieszka Radwańska. Netflix w marcu pierwszy raz transmitował zawody tenisowe „The Netflix Slam”, które z udziałem takich mistrzów, jak Rafael Nadal i Carlos Alcaraz odbyły się w Las Vegas. Platforma w przyszłym roku wypuści również serial dokumentalny o Alcarazie, triumfatorze m.in. tegorocznego Roland Garros oraz Wimbledonu. 

Dołącz do dyskusji: Ten sport przeżywa w Polsce najlepszy okres w historii. Postawiła na niego również marka Haier

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
G
Bez wchodzenia w artykuł widać było, że to treść sponsorowana. Tytuł do zmiany. :)
5 0
odpowiedź