Telewizja Polska ma cztery oferty dot. 16 aut dla oddziałów terenowych
Telewizja Polska otrzymała cztery oferty dotyczące dostarczenia 16 nowych samochodów dla jej oddziałów terenowych. Zamierza na nie wydać do 1,76 mln zł.
W ramach postępowania Telewizji Polskiej spółka Auto Group Polska I złożyła ofertę z ceną brutto wynoszącą 1,53 mln zł, Ster - z 1,56 mln zł, CRH Żagiel Auto - z 1,85 mln zł, a Budmat Auto 3 - z 2,08 mln zł.
Wraz z otwarciem ofert TVP podała, że na sfinalizowanie zamówienia zamierza przeznaczyć maksymalnie 1,76 mln zł. Nie poinformowała jeszcze, którą ze złożonych ofert uznała za najkorzystniejszą, jedynym kryterium ich ocen jest cena brutto.
Samochody zamawiane przez Telewizję Polską muszą być objęte gwarancją mechaniczną i lakierniczą na 24 miesiące oraz 60-miesięczną gwarancją na nadwozie. Wybrana firma ma je dostarczyć w ciągu pięciu miesięcy od podpisania umowy. Chodzi o 5-osobowe auta z klimatyzację, w dokumentacji opisano ich szczegółowe dane techniczne.
Na przełomie ub. i br. Telewizja Polska za 2,07 mln zł kupiła dla swoich oddziałów regionalnych 19 samochodów dostawczych.
2,04 mld zł dla TVP z abonamentu i rekompensaty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).
Firma zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.
W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. 57 proc. wpływów stanowiły środki abonamentowe wynoszące 1,459 mld zł, z czego 331,4 mln zł to opłaty abonamentowe, a 1,127 mld zł - zeszłoroczna rekompensata.
Liczba etatowych pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zwiększyła się o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.
Tylko w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska, głównie dzięki otrzymanej rekompensacie, zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.
Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.
W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).
Na początku marca przewodniczący KRRiT zaakceptował zmiany w karcie powinności TVP na lata 2020-2024: wzrost kosztów misji publicznej w 2021 r. do 2,87 mld zł, a w 2024 do 2,9 mld zł.
4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska ma cztery oferty dot. 16 aut dla oddziałów terenowych